خوارج

آیا این حدیث است: ایمان شان در گلوی شان است

سلام یک ایه یا حدیث بود قبلا خوانده بودم ولی الان یادم نمیاد میگفتند ایمانشان در گلویشان است چنین چیزی توی اینترنت سرچ کردم نبود میخواستم ببینم این ایه یا حدیث منظورش چی بود

وقایع جنگ نهروان

با سلام
چرا خوارج بعد از اعلام رای حکمیت تصمیم به جنگ با حبل الله و صراطه المستقیم حضرت سید الاوصیین امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام برخواسته
و در آن هشت ماه تحرکات نظامی نداشتند؟
ممنون

علت تشکیل خوارج

با سلام
بنده در مورد در مسیر یک تحقیق به سوالی در مورد خوارج بر خوردم
اینکه قوم لجوج بعد از خدعه ی شامیان که قرآن را بر نیزه کردند به حضرت امیر فشار آورده که جنگ را تعطیل کند و مالک ابن اشتر نخعی را فرا خواند
انها پس از لجاجت و کم فهمی و البته با تحرکات اشعث ابن قیس کندی ، عبد الله ابن قیس ( ابو موسی اشعری ) را به عنوان نماینده سپاه لشکر حضرت امیر انتخاب کردند
حال سوال من اینجاست
گروهی که ما آنها را خوارج می نامیم که از قبول حکمیت پشیمان شدند و از حضرت امیر خواستند که ازین کار خود توبه کنند
این گروه درست در همان لحظات انتخاب نمایندگان پشیمان شدند؟ و یا بعد از اعلام داوری؟
و منظور از شعار لا حکم الا الله چیست؟
سوال مهم دیگر من این است خوارج خود امیرشان را مجبور به پذیرش حکمیت کردند و بعد از ان به هر دلیلی پشیمان شده و از حضرت امیر خواستند تا از قبول حکمیت
توبه کند در حالی که خود ایشان را مجبور کردند این را چگونه توجیه می کنند و اشتباه خود را گردن حضرت امیر می اندازند؟
من البته کتاب نصر بن مزاحم را نخواندم اما از چیزی که مطالعه کردم به این نتیجه رسیدم که این یک بازی به کارگردانی افرادی چون اشعث ابن قیس و چند تن از منافقان دیگر
برای دشمنی با حضرت امیر و تفرقه افکنی در اسلام بود که گروهی عوام بدون هیچ تفکری نیز ان را شاخه برگ دادند
ممنون از راهنمایی شما

آدم سوزی در جنگ با خوارج

سلام و عرض ادب .شخصی ادعا کرد امام علی علیه السلام در جنگ با خوارج عده ای از آنها را سوزانده!!! آیا همچین چیزی چ در منابع شیعی چ در منابع سنی وجود دارد؟ یا دروغ محض است؟؟

روش خوارج گونه در تبلیغ اسلام ممنوع!!!

عرض سلام و احترام

در کتاب دافعه و جاذبه علی اثر شهید مطهری آمده است:
امام علی ع در مورد خوارج فرمودند آنان مردمانی بودند که یکسری زشتی و زیبایی را باهم داشتند از زیباییهایشان این بود که دلیر و شجاع بودند، و آنچه که حرام می دانستند به هیچ وجه مرتکب نمی شدند و بسیار اهل عبادت بودند

اما از زشتی هایشان این بود که انسان های خشنی بودند و در حالی که خودشان سخت نیاز به آموزش داشتند سعی داشتند دیگران را هدایت کنند و البته صرفا خواندن چند کتاب به معنای عالم شدن نیست و فهم عمیق لازم است

امام حسین علیه السلام خون قلبشان را دادند تا مردم را هدایت کنند، اسلام را ( همه اش را، هم حقوق زن و هم حقوق مرد ) نه آنجائیکه مطابق با میل و نفسشان و شهوتشان بود فقط( استغفرالله) اگر روش در تبلیغ دین گزینشی باشد و به همراه خشونت آنهم در حالی که خیال می کنیم عالمیم اما بسی در جهل به سر می بریم به روش خوارج عمل کرده ایم نه امام حسین ع
حال برخی به جای آنکه اولا همه اسلام را تبلیغ کنند فقط آنجا را که شهوتشان می پسندد تبلیغ می کنند و از جائیکه شهوتشان تمایلی ندارد گذر می کنند و هم برای رسیدن به خواسته نفسشان( نه تبلیغ اسلام) حتی تمسخر و فحاشی و هتاکی را پیشه خود ساخته اند و در عین حال معتقدند از برترین مخلوقات و عالم ترین ها هستند!

و خوارج نه نزد خدا و نه اهل بیت هیچ منزلتی ندارند
افلا تعقلون؟

آیا «شیعۀ انگلیسی» مصداقِ «کَلِمَهُ حَقٍّ یُرادُ بِهَا الْباطِلُ» است؟

انجمن: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و افوّضُ اَمری اِلَی الله انَّ اللهَ بَصیرٌ بِالعِباد

خطبه ۴۰ از سخنان امیرالمؤمنین علی علیه السّلام است زمانى كه شنيد خوارج نهروان مى‏گويند: لا حكم إلّا للّه، فرمود


قَالَ علی( عليه السّلام ) :

كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ نَعَمْ إِنَّهُ لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّهِ وَ لَكِنَّ هَؤُلَاءِ يَقُولُونَ لَا إِمْرَةَ إِلَّا لِلَّهِ وَ إِنَّهُ لَا بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِيرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ يَعْمَلُ فِي إِمْرَتِهِ الْمُؤْمِنُ وَ يَسْتَمْتِعُ فِيهَا الْكَافِرُ وَ يُبَلِّغُ اللَّهُ فِيهَا الْأَجَلَ وَ يُجْمَعُ بِهِ الْفَيْ‏ءُ وَ يُقَاتَلُ بِهِ الْعَدُوُّ وَ تَأْمَنُ بِهِ السُّبُلُ وَ يُؤْخَذُ بِهِ لِلضَّعِيفِ مِنَ الْقَوِيِّ حَتَّى يَسْتَرِيحَ بَرٌّ وَ يُسْتَرَاحَ مِنْ فَاجِرٍ . وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى أَنَّهُ ( عليه السلام ) لَمَّا سَمِعَ تَحْكِيمَهُمْ قَالَ : حُكْمَ اللَّهِ أَنْتَظِرُ فِيكُمْ . وَ قَالَ : أَمَّا الْإِمْرَةُ الْبَرَّةُ فَيَعْمَلُ فِيهَا التَّقِيُّ وَ أَمَّا الْإِمْرَةُ الْفَاجِرَةُ فَيَتَمَتَّعُ فِيهَا الشَّقِيُّ إِلَى أَنْ تَنْقَطِعَ مُدَّتُهُ وَ تُدْرِكَهُ مَنِيَّتُهُ .

ترجمه:

« گفتار حقّى است كه به آن باطلى اراده شده. آرى حكمى نيست مگر براى خدا، ولى اينان مى‏گويند: زمامدارى مخصوص خداست. در حالى كه براى مردم حاكمى لازم است چه نيكوكار و چه بدكار، كه مؤمن در عرصه حكومت او به راه حقّش ادامه دهد، و كافر بهره‏مند از زندگى گردد، و خدا هم روزگار مؤمن و كافر را در آن حكومت به سر آرد، و نيز به وسيله آن حاكم غنائم جمع گردد، و توسط او جنگ با دشمن سامان گيرد و راهها به سبب او امن گردد، و در امارت وى حق ناتوان از قوى گرفته شود، تا مؤمن نيكوكار راحت شود، و مردم از شرّ بدكار در امان گردند.

[در روايت ديگرى آمده: وقتى گفتار خوارج را در زمينه حكميت شنيد فرمود:] در باره شما به انتظار حكم خدا هستم. [و فرمود:] اما در سايه حكومت انسان صالح، اهل تقوا به راه خود ادامه دهند. ولى در حكومت بدكار، اهل شقاوت از حيات دنيا بهره‏ مند مى‏گردند، تا روزگار هر يك به سر آيد، و مرگش فرا رسد »


متاسّفانه برخی ، از روی تعصّبات و احساسات و یا فریفتگی و شیفتگی و یا حتی بعضاً جهالت و اَغراض خاص، به مسائل و خرافه هایی دامن می زنند که اساساً مصلحت های اسلام و شیعه و مسلمانان را نابود می سازد.


شیعۀ انگلیسی کیست ؟ و چه اهدافی را دنبال می کنند ؟

آیا مصداق کلام امیرالمؤمنین در زمان ما این دسته هستند؟


در مورد فتنه خوارج

با سلام

در مورد خوارج و علت اندیشه انحرافی و خصوصیات آنها توضیح دهید

و آیا اینکه جوانان ما هم در معرض این طرز فکر هستند؟

و راه نجات و تشخیص چیست؟

با تشکر