در مورد

نظر علمای اهل سنت در مورد (کردها) چیست؟

با سلام
از اساتید گرامی سوالی دارم !
نظر علما ی اهل سنت نسبت به کردها چگونه است
اگر در این مورد روایتی و یا فتوایی و یا سخنی وجود دارد عنوان کنید
چند وقت پیش با دوستانی از اهل سنت در سایتی سخن میگفتم به بنده فرمودند شما ایرانیان کردها را مورد اذیت و آزار قرار میدهید و بسیار به آنها توهین میکنید
البته جواب در حد بضاعت به آنها داده شد آنهم مستند
اما برایم جالب بود که بدانم نظر خود علما ی اهل سنت در مورد کردها چگونه است
با تشکر

نظر ,اقبال لاهوری ,در مورد ,مهدویت ,چیست ؟

با سلام
امروزه جهت پاسداشت مقام بزرگان و اندیشمندان هر كشوری، راه‌های گوناگونی در پیش گرفته می‌شود. از برگزاری جلسات و همایش‌های متعدد - جهت نقد و بررسی و ترویج آراء و اندیشه - تا نامگذاری كوچه‌ها و خیابان‌ها به اسم و القاب آن‌ها.
از این‌رو، همه روزه با اسامی گوناگونی در سطح شهر برخورد می‌كنیم.
شخصیت‌های مشهور در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و یا حتی ورزشی.
اما آیا تا به حال از خودمان سؤال كرده‌ایم كه این نام‌آوران چه كسانی بوده‌اند؟
چه افكاری داشته‌اند؟

آیا برای ما قابل پذیرش هستند؟
اسامی این مشاهیر را در كتب درسی‌مان بارها مرور كرده‌ایم. بارها در تاریخ ادبیات، شرح حال زندگی آنان را خوانده و با آثارشان آشنا شده‌ایم. اما آیا تاكنون، به مطالعه دقیق و بررسی اندیشه و نظرات آن‌ها پرداخته‌ایم؟
ضمن تشکر میخواستم کارشناسان گرامی لطف کرده و در مورد باورها و نظرهای اقبال در مورد امام مهدی ع توضیحات کامل دهند
یا علی ع

فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد داعش !!!!!!!!!

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم

(إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِى سَبِيلِهِ صَفّآ كَأَنَّهُمْ بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ)
«خداوند كسانى را دوست دارد كه در راه او براى حفظ اسلام و مسلمين همچون يك سدّ پولادين جهاد و پيكار مى‌كنند». همه مى‌دانيم بعد از آن‌كه تروريست‌هاى تكفيرى و حاميان آنها از كشورهاى عربى و آمريكا و اسرایيل گرفتار شكست خفت‌بارى در سوريه شدند، تصميم گرفتند آن را در عراق جبران كنند، به گمان اين‌كه قوميت‌هاى مختلف و مذاهب شيعه و اهل سنت مى‌تواند نظام ارتش آنها را مختل كند و به سرعت پيش خواهند رفت.
اما چيزى نگذشت كه ديديم كور خوانده‌اند و ملت عراق اعم از شيعه و اهل سنت و كرد كه جان و مال و ناموس و كشورشان را در خطر تروريست‌هاى تكفيرى خونخوار ديدند كه به هيچ چيز و هيچ كس رحم نمى‌كنند، به پا خاستند و به يارى ارتش شجاع عراق شتافتند و به نداى مراجع محترم حوزه علميه نجف لبيك گفتند و حدود دو ميليون نفر براى اين جهاد فى سبيل الله نام‌نويسى كردند و آنها كه آموزش نديده‌اند به سرعت آموزش مى‌بينند و إن‌شاءالله همه قوميت‌ها و مذاهب عراقى با هم متحد خواهند شد.
تروريست‌هاى تكفيرى و حاميان آنها بدانند در صورت لزوم ميليون‌ها نفر از كشورهاى ديگر همان‌ها كه هنگام اربعين با پاى پياده از دورترين نقاط به سوى مرقد ائمه عراق مى‌آيند به نيروهاى مردمى عراق مى‌پيوندند و ارتش شجاع آن را يارى مى‌دهند. بنده با صراحت عرض مى‌كنم دفاع از تماميت عراق مخصوصاً عتبات عاليات بر همه علاقه‌مندان به اسلام و اهل‌بيت (علیهم السلام) به عنوان جهاد فى سبيل الله واجب است و شهيدان اين راه به شهداى كربلا مى‌پيوندند و به نظر من اين حوادث فرصت خوبى بود براى مردم عراق كه يك لشكر مردمى جان‌بركف در كنار ارتش رسمى خود به وجود آورند كه آثار آن در آينده بسيار نمايان خواهد شد.
دشمنان كوردل و حاميان غربى و عربى آنها به زودى خواهند فهميد كه با يك ارتش چندين ميليونى بى‌سابقه روبه‌رو هستند.
جوانان عاشق اسلام و اهل بيت(علیهم السلام) بايد آمادگى خود را حفظ كنند و در صورت لزوم و درخواست دولت عراق به آنها بپيوندند.
وما النصر الا من عندالله العزيز الحكيم
انتهای پیام shafaqna.com/persianl

☀عبرت های عاشورا☀ کلیپ صوتی بیانات رهبر در مورد عبرت های واقعه عاشورا☀

انجمن: 


به‌مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با انتشار مجموعه‌ی صوتی بعثت خون ۱۴۳۴ در چهار برنامه به بررسی عبرت‌های عاشورا در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌پردازد.
اولین برنامه این مجموعه، «درس‌ها و عبرت‌ها» نام دارد

بیانات رهبر انقلاب كه در این قطعه صوتی می‌شنوید: چه شد همان جامعه‌ی اسلامی‌ای كه روزگارى در مسجد و معبر او، صوت و تلاوت قرآن بلند بود همين جامعه، همين كشور و همين شهرها، كارشان به جايى رسد و آن‌قدر از اسلام دور شدند كه كسى مثل يزيد بر آنها حكومت مى‌كرد؟! وضعى پيش بیاید كه كسى مثل حسين بن‌على عليه‌السّلام، ديد كه چاره‌اى جز اين فداكارى عظيم ندارد! اين فداكارى، در تاريخ بى‌نظير است. چه شد كه به چنين مرحله‌اى رسيدند؟ اين، آن عبرت است.

اين حادثه‌ى عظيم؛ يعنى حادثه‌ى عاشورا، از دو جهت قابل تأمل و تدبر است.
جهت اول، درسهاى عاشورا است. عاشورا پيامها و درسهايى دارد.
جهت دوم «عبرتهاى عاشورا»ست. عاشورا يك صحنه‌ى عبرت است. انسان بايد به اين صحنه نگاه كند، تا عبرت بگيرد. يعنى چه، عبرت بگيرد؟ يعنى خود را با آن وضعيت مقايسه كند و بفهمد در چه حال و در چه وضعيتى است؛ چه چيزى او را تهديد مى‌كند؛ چه چيزى براى او لازم است؟ اين را مى‌گويند «عبرت». اين هم نوع ديگرى از درس است؛ اما درس از راه عبرت گيرى است.

عزيزترين عزيزان پيامبر؛ كسى كه رئيس دنياى اسلام، حاكم جامعه‌ى اسلامى و محبوب دل همه‌ى مردم، او را در آغوش مى‌گيرد و به مسجد مى‌برد. همه مى‌دانند كه اين كودك، محبوب دلِ اين محبوبِ همه است.

او روى منبر مشغول خطبه خواندن است كه اين كودك، پايش به مانعى مى‌گيرد و به زمين مى‌افتد. پيامبر از منبر پايين مى‌آيد، او را در بغل مى‌گيرد و آرامش مى‌كند.




اولين عبرتى كه در قضيه‌ى عاشورا ما را به خود متوجه مى‌كند، اين است كه ببينيم چه شد كه پنجاه سال بعد از درگذشت پيغمبر صلوات‌اللَّه و سلامه عليه، جامعه‌ى اسلامى به آن حدى رسيد كه كسى مثل امام حسين عليه‌السّلام، ناچار شد براى نجات جامعه‌ى اسلامى، چنين فداكارى‌اى بكند؟


اگر بيمارى‌اى وجود دارد كه مى‌تواند جامعه‌اى را كه در رأسش كسانى مثل پيغمبر اسلام و اميرالمؤمنين عليهما السّلام بوده‌اند، در ظرف چند ده سال به آن وضعيت برساند، اين بيمارى، بيمارى خطرناكى است و ما هم بايد از آن بترسيم. امام بزرگوار ما، اگر خود را شاگردى از شاگردان پيغمبر اكرم محسوب مى‌كرد، سر فخر به آسمان مى‌سود. امام، افتخارش به اين بود كه بتواند احكام پيغمبر را درك، عمل و تبليغ كند. امام ما كجا، پيغمبر كجا؟! آن جامعه را پيغمبر ساخته بود و بعد از چند سال به آن وضع دچار شد. اين جامعه‌ى ما خيلى بايد مواظب باشد كه به آن بيمارى دچار نشود. عبرت، اين‌جاست! ما بايد آن بيمارى را بشناسيم؛ آن را يك خطر بزرگ بدانيم و از آن اجتناب كنيم.
به نظر من اين پيام عاشورا، از درسها و پيامهاى ديگر عاشورا براى ما امروز فورى‌تر است.

بيانات در ديدار فرماندهان گردان‌های عاشورا ۱۳۷۱/۰۴/۲۲

پاسخی به یاوه گویی سجودی در مورد خَيْرُ الْبَرِيَّةِ !!!

با سلام
جناب
محمد باقر سجودى در مورد خَيْرُ الْبَرِيَّةِچنین مینویسد !!

متن سوال: سلام مجدد .درآیه ی 7 سوره بينّه: اِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوالْصّالِحاتِ اُولئِكَ هُمْ خَيْرُالْبَرِيَه) کسانیکه ایمان آوردند و عمل صالح انجام داده اند آنها بهترین مخلوقات هستند .مفسرین اهل سنت میگویند که وقتی این آیه نازل شد ازپیامبر پرسیدند مراد آیه چه کسانی هستند؟ پیامبرفرمود: شیعیان علی بن ابیطالب
و وقتیکه حضرت علی وارد مجلس میشد اصحاب پیامبر میگفتند خیر البریه آمد!! منبع الدرالمنثورسیوطی ج4ص379 متن عربیش هم چون لزوم داره برات میزارمش «وَالَّذي نَفْسي بِيَدِهِ اِنَّ هذا وَشيعَتَهُ لَهُمْ الْفائِزُونَ يَوْمَ الْقِيامَهِ، وَنَزَلَتْ ، اِنَّ الذَّينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوالصّالِحاتِ اُولئِكَ هُمْ خَيْرُالبَرِيَّهِ فَكانَ اَصْحابُ النَّبِيِ (ص) اِذا اَقْبَلَ عَلِيٌ (ع)قالُوا جاءَ خَيْرُالّبَرِيَّهِ
این سوال و اشکال را پاسخ بگویید!

پاسخ اهل سنت :
جواب این است که این روایت موضوع است یعنی کاملا دروغ است بدون شک دروغ است رجوع کنید به کتاب (السلسله الضعیفة) شیخ آلبانی . در شرح این حدیث شیخ آلبانی میفرماید: قلت : وهذا مرسل ؛ محمد بن علي : هو أبو جعفر الباقر ؛ الثقة الفاضل ، المحتج به عند الشيخين وسائر الأئمة .
لكن السند إليه هالك ؛ فإن أبا الجارود - واسمه زياد بن المنذر - ؛ قال ابن معين ، وأبو داود :"كذاب" . وقال ابن حبان : "كان رافضياً يضع الحديث" .
شیخ آلبانی میگوید: این حدیث مرسل است و.منسوب به شیخ فاضل و ثقه جعفر صادق است! اما سند متصل به جعفر صادق ( راویان بعدی ) خیلی خراب است مثلا در سند حدیث ابوجارود است که اسمش ( زیاد منذر ) میباشد،
و درباره اش ائمه حدیث ، اینطور اظهار نظر کرده اند :
ابن معین میگوید اوبسیار دروغگو است
ابی داوود هم همین را میگوید
ابن حبان میگوید اباجارود رافضی بود و حدیث جعل میکرد( پایان گفته آلبانی )
این حدیث به الفاظ دیگه هم روایت شده و همه جعلی هستند و هیچ راهی نیست که حدیث را درست بدانم
علاوه بر این از راه عقل هم میتوان بطلان این روایت را دریافت
دلیل عقلی این است که شیعه از یک طرف میگوید الله از ترس انکار اصحاب آیه ای آشکار و صریح و با ذکر نام در حق علی نازل نکرد
و از طرف دیگر میگوید رسول الله صراحتا فرمودند، منظور و مقصود این آیه علی است!
و از طرف سوم شیعه میگوید حضرت علی که میامد اصحاب پیامبر میگفتند خیر البریه آمد یعنی معترف بودند که علی خیر البریه است و این لقب را الله به او داده است!!
و از طرف چهارم شیعه میگوید که بلافاصله بعد از وفات پیامبر، شر البریه آمد موی خیر البریه را کشید و زنش را کشت و همان اصحاب از خیر البریه طرفداری نکردند بلکه پشتیبان شر البریه شدند و گفتند خوب کردی !!!!

دلیل نقلی هم بر رد این حدیث داریم
عن أنس بن مالك قال : جاء رجل إلى رسول الله صلى الله عليه و سلم فقال يا خير البرية فقال رسول الله صلى الله عليه و سلم ذاك إبراهيم عليه السلام رواه مسلم
حضرت انس میگوید مردی بنزد رسول الله آمد و گفت: یا خیر البریه!
و حضرت محمد فرمودند: خیر البریه ابراهیم است
این حدیث را علاوه بر مسلم ، ابی داوود و ترمذی و دیگران نیز با سند صحیح آنرا روایت کرده اند
پس این هم دلیل محکم دیگری بر جعلی بودن حدیث اباجارود کذاب است