عصمت پیامبر
آیا پیامبر نا آشنای به کتاب و ایمان بود؟
ارسال شده توسط kamrany در شنبه, ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۲۲:۱۵با سلام و ارادت
سوال:
در آیه 7 سوره ضحی (وَ وَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدى) و (شورى- 52) ما كُنْتَ تَدْرِي مَا الْكِتابُ وَ لَا الْإِيمانُ و در آيه 3 سوره يوسف مىخوانيم: نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِما أَوْحَيْنا إِلَيْكَ هذَا الْقُرْآنَ وَ إِنْ كُنْتَ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ الْغافِلِينَ
پیامبر ص را گمراه غافل و نا آشنای به کتاب و ایمان می داند اگر هیچ گاه زمین خالی از حجت نبود پیامبری که گمراه وغافل است و آشنای به کتاب و ایمان نیست چگونه می تواند حجت باشد و اگر حجت نبود حجت زمانش که بوده که او باید از وی تبعیت میکرده و نکرده است.
با تشکر
انتخاب ابوبکر و عصمت پیامبر
ارسال شده توسط و طاها در یکشنبه, ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۳:۱۱با سلام و احترام
شبهه :
پیامبر اسلام (ص) ، ابوبکر را مامور ابلاغ ایات سوره برائت کردند
از طرفی پیامبر خودشان مطلع بودند که ابوبکر لایق این ماموریت نیست و ترسو است... هم ایه غار و هم فرار در غزوات و نبردها موید این مطلب است... و خودشان در جواب اعتراض ابوبکر به ایه ی غار اشاره کردند...
حتی افراد معمولی وقتی زندگی صحابه را میخوانند متوجه میشوند لایق تر از ابوبکر وجود داشت....
پس چرا پیامبر افراد لایق تری را انتخاب نکردند؟
و بعد از اینکه خداوند با انتخاب ابوبکر مخالفت کرد پیامبر فرمودند خداوند اعلم از من است ...
یعنی پیامبر ان قدری مطلع نبودند که بهتر از ابوبکر به ذهنشان برسد ؟
چگونه این انتخاب با علم و عصمت ایشان سازگار است؟
مثلا ما اصلا انتظار نداریم رئیس جمهور یک انسان ترسو را برای مذاکره انتخاب کند...
این در حالی است که خداوند می فرماید
ما اتاکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا
پس انتظار نداریم در چنین امر مهمی چنین اشتباه آشکاری اتفاق بیفتد...
اما ظاهرا این داستان میگوید این اشتباه رخ داده است ...
و خداوند با انتخاب ابوبکر مخالفت میکند و امیر المومنین علی علیه السلام مامور ابلاغ میشوند...
لطفا به این شبهه پاسخ دهید...
آیا پیامبر عاری از هرگونه خطا و اشتباه است؟
ارسال شده توسط مدیر ارجاع سوالات در شنبه, ۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۲۱:۵۵سلام
یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود
لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:
﴿٥﴾فَأَنتَ لَهُ تَصَدَّىٰ ﴿٦﴾وَمَا عَلَيْكَ أَلَّا يَزَّكَّىٰ ﴿٧﴾وَأَمَّا مَن جَاءَكَ يَسْعَىٰ ﴿٨﴾ وَهُوَ يَخْشَىٰ ﴿٩﴾فَأَنتَ عَنْهُ تَلَهَّىٰ ﴿١٠﴾كَلَّا إِنَّهَا تَذْكِرَةٌ ﴿١١﴾فَمَن شَاءَ ذَكَرَهُ ﴿١٢﴾فِي صُحُفٍ مُّكَرَّمَةٍ ﴿١٣﴾ مَّرْفُوعَةٍ مُّطَهَّرَةٍ ﴿١٤﴾بِأَيْدِي سَفَرَةٍ ﴿١٥﴾ كِرَامٍ بَرَرَةٍ چهره در هم كشيد و روى گردانيد، (۱)كه آن مرد نابينا پيش او آمد؛ (۲)و تو چه دانى، شايد او به پاكىگرايد،
(۳)يا پند پذيرد و اندرز سودش دهد. (۴)اما آن كس كه خود را بىنياز مىپندارد، (۵)تو بدومىپردازى؛
(۶)با آنكه اگر پاك نگردد، بر تو [مسؤوليتى] نيست. (۷)و اما آن كس كه شتابان پيش تو آمد، (۸)در حالى كه [از خدا] مىترسيد، (۹)تو از او به ديگران مىپردازى. (۱۰)زنهار [چنين مكن] اين [آيات]پندى است.
(۱۱)تا هر كه خواهد، از آن پند گيرد. (۱۲)در صحيفههايى ارجمند، (۱۳)والا و پاكشده، (۱۴) به دست فرشتگانى، (۱۵)ارجمند و نيكوكار. (۱۶)
تعداد از مفسرین این آیه رو منسوب به پیامبر نمیدونم و اون رو یک مرد ثروت مند میدونن که به یک نابینا اخم کرده ! ( واقعا عجب تفسیری ) انگار که خدا باید در قران هر کدوم از انسان ها کار اشتباهی میکنن باید براشون یه ایه نازل کنه
لطفا در این خصوص راهنمایی کنید.با تشکر
با تشکر
در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol: