اختلاف در نام مادر امام زمان (عج)
ارسال شده توسط rahetazeh در جمعه, ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ - ۲۳:۱۵
درود
آیا در نام مادر ایشان اختلاف وجود دارد؟ علت این اختلاف چیست؟
درود
آیا در نام مادر ایشان اختلاف وجود دارد؟ علت این اختلاف چیست؟
سلام و خسته نباشید ، می خواستم بدونم در صدر اسلام اوضاع فرهنگی جزیره العرب با ایران چه تفاوتی داشته و دلیل اینکه قدرت های اون زمان به جزیره العرب تعرض نمی کردند چه بوده ؟
سلام دوستان گرامی
چند روز پیش یه روضه در مورد حضرت رباب شنیدم.حالم خیلی عجیبه.
میخوام در موردشون بیشتر بدونم.لطفا اگه کسی میتونه کمکم کنه.
لطفا اگه کتابی میشناسین معرفی کنید.
اگه سخنرانی شنیدین برام بزارین.
لطفا کمکم کنید.
ممنونم از همه شما
با سلام
یک مطلب عجیب در یکی از سایت ها دیدم که نوشته بود پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم با الاغی بنام عفیر گفتگو کرد و این الاغ پس از رحلت پیامبر (ص) خودکشی نمود !! و یکسری مطالب عجیب دیگر هم در متن بود که من بخاطر احترام به ساحت قدسی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از آوردن اونها خودداری میکنم ...
آدرس این مطلب رو هم کتاب شریف کافی شیخ کلینی داده بود !
میخواستم توضیحاتی بر روی این مطلب ارائه نمایید که جریان از چه قرار است .
سپاس و تشکر از شما
سلام . مبحث سرشت شیعیان از گل ائمه رو خوندم ، خیلی جالب بود فقط هرچی فکر میکنم نمیتونم رابطه عدالت خدا رو با خلقت شیعیان از گل ائمه و بی بهره موندن بقیه انسانها از این موهبت را بفهمم ،
آخه قبل از خلقت انسان که کاری از او سرنزده که بخاطر آن ، لایق یا محروم از گل ائمه شود!!!! یادمه از یه سخنرانی هم شنیده بودم که ائمه فرمودن : کارهای خوب شیعیان ما بخاطر گل ماست که از آن سرشته شده اند و کارهای بدشان بخاطر ناخالصی ای است که هنگام خلقتشان با گل ما مخلوط شده و اعمال بد کافران بخاطر محرومیتشان از گل ماست و کارهای خوبی که گهگاه ازشان سرمیزند ناشی از مقدار اندک گل ماست که هنگام خلقتشان با گل ناپاک آنها مخلوط شده...... آیا این قضیه دست آویزی برای توجیه اعمال بد ، در روز قیامت برای انسانهای بدکار نمیشود ؟!
ممنون میشم بیشتر برام توضیح بدید تا بتونم درک درستتری از عدالت خداوند تو این قضیه داشته باشم
نقل قول از استاد انجمن :ملاک مخلوق بودن، ملاک زمانی نیست بلکه ملاک مخلوق بودن، فقر ذاتی است. به عبارت دیگر، ملاک این نیست که مخلوق، موجودی است که نبوده و سپس بوده شده است (حدوث زمانی) بلکه ملاک این است که موجود در ذات خود نیازمند باشد(فقر ذاتی). بنابراین طبق این مبنا، امکان اینکه موجودی همواره وجود داشته باشد، هست یعنی موجوداتی باشند که ازلی باشند و همچنان مخلوق هم باشند زیرا طبق آنچه گفته شد، ملاک مخلوق بودن حدوث زمانی نیست بلکه فقر ذاتی است و این مسئله منافاتی با این ندارد که مخلوقی ازلی باشد.
سوال :ازلی بودن موجودات با احادیث منافات نداره؟
مثل: خلق الله من العدم
باسلام
ایاخداوند اولیست یاازلیست که ازابدوانتهااگاه است یانه؟
لطفا پاسخ به این سوال بصورت اختصاصی باشد
یاحق
با عرض سلام خدمت کارشناس محترم سایت امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشین ...
یه سوالی برام پیش اومده و خواستم از حضورتون سوال بپرسم ...
همونطور که میدونیم در درون اکثر دادگاههای غربی و آمریکایی مفهومی با عنوان "هیئت منصفه" وجود دارد ولی در درون دادگاههای ایران چنین هیئت منصفه ای وجود ندارد . به بیان دیگر در درون دادگاههای کشور خودمون { فرمان الهی است .محکمه ای و جرمی } ولی در درون سایر کشورها هیئتی با عنوان "هیئت منصفه" وجود دارد . کارکرده هیئت منصفه این هست ... که خودش رو جایه مجرم میگذاره ... فرض میکنه همون شرایطه زندگی و همان امکانات در درون زندگیش جاری بوده ... و سپس بررسی میکنه که آیا شخص خاطی مجرم بوده یا نبوده ... و اگر مجرم بوده به چه میزان ...
هیئت منصفه در درون کشورهای اروپایی از میان انسانهای عادی جامعه انتخاب میشوند ... نه عالمان دینی ... نه فرهیختگان ... نه قضات ... چنین جمعی خودش رو جایه مجرم میگذاره و شرایط مجرم رو در نظر میگیره و با توجه به شرایطی که در درون زندگی مجرم وجود داشته تصمیم میگیره که مجرم گناه کار بوده یا خیر . همکنون از چنین هیئتی در سرتاسر اروپا و آمریکا در خصوص پرونده های جنائی و دعاویی استفاده میکنند .
وجود این هیئت منصفه کارکردهای بسیار زیادی داره ...
1- چون اقشار مختلف و متفاوتی در درون این هیئت منصفه وجود دارند ... که از قشر عادی جامعه انتخاب میشن .. نه از عالمان دینی ... و نه از نخبگان .... بنابراین هستند کسانی در درون این جمع که بتونن خودشون رو جایه متهم بزارن و در مورد شرایط و حالات روحی شخص تتصمیم بگیرن .
2- از آنجا که قوه قضائیه ممکن هست تحت تصمیمات قوه مجریه ( اینکه مثلا اعدام کنیم تا جرم تکرار نشود ) قرار گیرد ... وجود چنین هیئتی میتواند استقلال و بی طرفی دادگاه . قاضی و قوه قضائیه رو تضمین کند .
3- شرایط متهم در روند تصمیم گیری توسط افراد عادی جامعه بررسی میشود ... نه یک فردی که ممکن هست عالم به مسائل دینی بوده و با یه نون و پنیر هم زندگی میکنه و از اون پورت به مساله نگاه میکند .
به عنوان مثال همین مساله ( جناب سربندی) و خانم ( جباری ) ...
خوب خیلی از افراد جامعه نسبت به این موضوع واکنش نشون دادند ... چون خودشون رو با این خانوم همنوع پنداری کردند و تشخیصشون این بود که اعدام برای این خانوم زیاد بود ... البته من خودم اعتقاد دارم چنین مسائلی رو نمیشه اینگونه تصمیم گیری کرد که جزای مجرمی رو به رفراندوم بگذاریم . چون تمامی افراد در روند اجرای محاکمه نیستند و در گیر احساسات و عواطفشون میشن ... ولی بودند افرادی که در ماجرای کامل این پرونده بودند و تصمیمشون این بود که اعدام برای چنین خانومی زیاد بود ...
واقعا چرا یک جمعیت 10 تا 20 نفره در درون دادگاههای ما از طرف اشخاص عادی جامعه انتخاب نمیشوند ... تا در درون چنین شرایطی خودشون رو جایه متهم بگذارند و شرایط اون شخص رو بررسی کنند و بگن نظرشوندر مورد مجرم بودن یا نبودن خاطی چی هست ....مگه در اون دنیا فقط به جرم نگاه میکنند و آدم رو میبرن بهشت یا جهنم ... مگه به گفته خودتون شرایط افراد در درون مساله لحاظ نمیشود ؟؟؟ پس چرا در درون دادگاههای ما فقط جرم رو ثابت میکنند و طناب رو میکشن بالا ... چرا به شرایط این خانوم ... خانواده ای که در درونش بزرگ شده ... شرایط مالی و شرایط اقتصادی ...و شرایط روحی این خانوم و محیطی که با اون مواجه شده توجه نشده است ؟؟؟
با تشکر از پاسخگویی شما .
باسلام
تئوری گرگیاس که میگوید هیچ چیزوجودندارد,زیرااگرچیزی وجودمیداشت یاازلی بوده است یادرزمان
امااگرچیزی ازلی باشدپس اغازندارد وبی نهایت است,وچون بی نهایت است پس درهیچ جانیست زیرامکان ان رامحدودمینماید وچیزی که درهیچ جانیست هیچ است
یاحق
باسلام و احترام
آیا حضرت علی(ع) در زمره آل محمد(ص) قرار میگیرند؟ از لحاظ نسبی و سببی چطور؟