چرا دعا مستجاب نمیشه؟

رابطه دعا با حکمت الهی؟

سلام دوستان:Gol:

با توجه به اینکه ماه رجب المرجب، شعبان المعظم و رمضان المبارک، ماه دعا و توبه و انابه گفته شده و این فصل از زندگی یعنی (دعا کردن) که گوهری است بین زمین و آسمان، مورد نیاز همگان است، نه صرفاً در این 3 ماه، بلکه در تمام سال و لحظه لحظه زندگی مان، از اینرو لازم دانستم با طرح این موضوع و بررسی مصادیق این بحث، با کمک و مشارکت شما عزیزان، مطالبی را جهت ارتقاء و تحکیم سطح اعتقادات و معنویت خودمان، مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم:

گام اول- مفهوم شناسی دعا

دوستان عزیز لطف کنند در این گام:

اولاً: مفهوم دعا را خیلی ساده و روان، آنگونه که خود عمیقاً فهمیده و برای دیگران قابل لمس باشد بیان کنید؟ تعاریف حتی الامکان کوتاه و موجز و البته معنادار باشد! اگر مستند باشد چه بهتر.

ثانیاً: رابطه دعا را با حقیقت انسان، آنگونه که می فهمید به تصویر بکشید؟ بعبارتی با مطالبتان از انسان و دعا یک مدل ذهنی ترسیم کنید؟ لازم است از طرفی هم خودتان و حقیقت انسان را بشناسید و هم معنا و مفهوم دعا را تا بتوانید رابطه ای حقیقی را در این میان به تصویر بکشید!

ثالثاً: دوستان عزیز، بفرمایند که مفهوم دعا در حقیقت موضوعی اخلاقی است یا موضوعی اعتقادی و یا مرتبط با هر دو؟ با بیان دلیل و برهان؟

منتظر مشارکت شما هستیم .... تا فرصت بعدی ... ملتمس دعا:Gol: