رابطه زوری با همسر
تبهای اولیه
سلام
آیا رابطه ی زوری با همسر مجاز است؟
مردی زنش را دوست دارد اما زن او را دوست ندارد و یا قصد سواستفاده دارد.
زن اجازه برقراری رابطه به شوهرش نمیدهد و ناشزه است.
مرد از طریق زبان و نصیحت و سایر راههای متصوره سعی کرده است تا همسرش را از حالت نشوز خارج کند اما افاقه نکرده است و
زن قانع نمیشود و تقاضای طلاق دارد و یا در عوض رابطه تقاضاها و شروط ناحق دارد و به نوعی قصد سواستفاده دارد و مرد زیر بار این شروط نمیرود.
سوال اول
دادگاه تشخیص داده است که زن هیچ دلیل قانونی بر نشوز ندارد.
آیا مردی که نمیخواهد زنش را طلاق بدهد شرعا مجاز است بدون رضایت همسرش با او رابطه داشته باشد؟ (رابطه زوری) یا باید تا آخر عمر رابطه ی زوری نداشته باشد؟
سوال دوم
حکم دادگاه ممکن است زمان زیادی طول بکشد مثلا شش ماه.
آیا در این مدت، مرد حق رابطه ی زوری دارد؟
سلام
آیا رابطه ی زوری با همسر مجاز است؟
مردی زنش را دوست دارد اما زن او را دوست ندارد و یا قصد سواستفاده دارد.
زن اجازه برقراری رابطه به شوهرش نمیدهد و ناشزه است.
مرد از طریق زبان و نصیحت و سایر راههای متصوره سعی کرده است تا همسرش را از حالت نشوز خارج کند اما افاقه نکرده است و
زن قانع نمیشود و تقاضای طلاق دارد و یا در عوض رابطه تقاضاها و شروط ناحق دارد و به نوعی قصد سواستفاده دارد و مرد زیر بار این شروط نمیرود.
سوال اول
دادگاه تشخیص داده است که زن هیچ دلیل قانونی بر نشوز ندارد.
آیا مردی که نمیخواهد زنش را طلاق بدهد شرعا مجاز است بدون رضایت همسرش با او رابطه داشته باشد؟ (رابطه زوری) یا باید تا آخر عمر رابطه ی زوری نداشته باشد؟
سوال دوم
حکم دادگاه ممکن است زمان زیادی طول بکشد مثلا شش ماه.
آیا در این مدت، مرد حق رابطه ی زوری دارد؟
عرض سلام و احترام
در فرض سؤال، به خودی خود، مرد حق همخوابگی دارد که البته اگر موجب خسارتی گردد، ضامن خواهد بود.
در پناه حضرت حق باشید
پی نوشت:
استفتاء از دفتر مراجع تقلید در قم
مردی زنش را دوست دارد اما زن او را دوست ندارد و یا قصد سواستفاده دارد.
[FONT=arial black]بهتر نیست این آقا بجای پیدا کردن راهی واسه رابطه
اول ببینه درد خانومش چیه که طلاق میخواد؟؟؟
با سلام
نگامی که حضرت رسول (ص) میفرمایند: «هرچه ایمان بنده افزایش یابد محبتش به زنان بیشتر میشود!» حرفی از خشونت به میان نیاورده است. همه علما، دانشمندان، و منادیان علم و دانش، جملگی معتقدند که با مهربانی، کارها بهتر سامان میگیرد. بنابراین یک مسلمان مؤمن، هرگز با خشونت و پرخاشجویی، با زن که موجودی ظریف و لطیف است رو به رو نخواهد شد. گرچه در اثر خشونت، ممکن است اجباراً یک زن تسلیم رابطه جنسی زوری شود، ولی روح و روانش قطعاً آزرده خواهد شد و با روح رنجیده، قادر نیست به فرزندانش مهر و محبت کافی بکند. اغلب سرد مزاجی زنان ، نخواستن ها، تمکین نکردن ها، ریشه در رابطه جنسی خشونت آمیز مردان دارند. پرداختن به مسائل جنسی رمز و رازی دارد که هرکس حق ندارد به خود اجازه دهد که ادعا کند در مورد روابط زناشویی همه چیز را می داند.
در جایی دیگر، حضرت محمد (ص) میفرمایند: «معمولاً زن نباید در رابطه جنسی ممانعتی به عمل آورد مگر به علتی» که این علت، علاوه بر دوره عادت ماهانه که امری طبیعی است، میتواند سایر علت های بیشمار روحی و جسمی زن هم باشد. همانطور که در اینجا به مردان توصیه شده تا در رابطه جنسی، تمایلات زن را در نظر بگیرند و با خشونت و در حالت عدم رضایت مطلق، با او هماغوشی نکنند، زنان هم باید بدانند که ارضای حس طبیعی رابطه جنسی و سیراب کردن مرد از لذت جنسی، وظیفه یک زن است. حضرت صادق (ع) میفرمایند: «از اظهار عشق در فرصتهای مناسب، و خوش سیما نمودن خود در نظر شوهر، هرگز نپرهیزید»! زن نباید بدون علت و دلیل موجهی از یک رابطه جنسی سالم و مشروع که می تواند در جهت تحکیم و تفاهم روابط زن و شوهر قرار گیرد طفره برود. همانطوری که مرد حق ندارد با خشونت و احتمالاً تحکم با زن رابطه جنسی برقرار کند، همانطور هم زن حق ندارد با جلوگیری بی دلیل از رابطه جنسی، مرد را مجازات کند و یا در رختخواب به او پشت کرده و بخوابد
این رفتار، با جیرهبندی رابطه جنسی، که به بهتر شدن روابط زناشویی کمک میکند و شرح آن در مقالات آینده خواهد آمد، دو مقوله جداگانهای هستند که باید با هوشیاری، فرق میان آن دو را تشخیص داد.
[FONT=arial black]بهتر نیست این آقا بجای پیدا کردن راهی واسه رابطه
اول ببینه درد خانومش چیه که طلاق میخواد؟؟؟
شاید مثل بقیه ی دخترای شیاد باشه که ازدواج میکنن واسه مهریه.
منکه میگم اگه دلیلش غیر منطقی بود.بزور باهاش باش.بترسونش که دیگه نتونه مقاومت کنه.یکم جذبه داشته باش.البته اگه قبل ازدواج گول خورده باشی و مهریه زیاد زده باشی دیگه تو میشی زن اون.
شاید مثل بقیه ی دخترای شیاد باشه
[FONT=arial black]خب طلاق خواستن این خانم چندتا دلیل بیشتر نمیتونه داشته باشه
یا از آقا خطایی دیدن که قابل گذشت نیست
یا پای کس دیگه ای وسطه
یا به قول شما بخاطر مهریه ازدواج کردن
که در هر کدوم از این حالتها برقراری رابطه زوری نه مشکلی رو حل میکنه
نه فکر میکنم خوشایند باشه
اینکه فرضا شما بدونی خانومت کس دیگه ای رو میخواد
یا دردش مهریه بوده چه احساس خوشایندی میشه از رابطه با همچین فردی داشت؟؟؟
آیا مردی که نمیخواهد زنش را طلاق بدهد شرعا مجاز است بدون رضایت همسرش با او رابطه داشته باشد؟ (رابطه زوری) یا باید تا آخر عمر رابطه ی زوری نداشته باشد؟
سلام
مگر رابطه زوری فایده ای هم داره ؟! فقط دو طرف بیشتر از لحاظ روحی آسیب میبین..
یکم بیشتر بهم احترام بزاریم ... قشنگ تره!!
من جاي اون اقا باشم خيلي اروم باهاش صحبت ميكنم قانع نشد ميفرمايم بنده شما رو طلاق نميدم اما برخوردت اين باشه زن دومم روبايد تحمل كني:khaneh::khaneh::khaneh:
[FONT=arial black]خب طلاق خواستن این خانم چندتا دلیل بیشتر نمیتونه داشته باشه
یا از آقا خطایی دیدن که قابل گذشت نیست
یا پای کس دیگه ای وسطه
یا به قول شما بخاطر مهریه ازدواج کردن
که در هر کدوم از این حالتها برقراری رابطه زوری نه مشکلی رو حل میکنه
نه فکر میکنم خوشایند باشه
اینکه فرضا شما بدونی خانومت کس دیگه ای رو میخواد
یا دردش مهریه بوده چه احساس خوشایندی میشه از رابطه با همچین فردی داشت؟؟؟
اینجوری حداقل به خاطر اینکه منو بازیچه قرار داده تلافی میکنم.و مثل خودش میشم.شاید یکم سادیسمی باشه.ولی در مقابل همچین زنی همینجوری باید رفتار کرد.
سلاممگر رابطه زوری فایده ای هم داره ؟! فقط دو طرف بیشتر از لحاظ روحی آسیب میبین..
یکم بیشتر بهم احترام بزاریم ... قشنگ تره!!
سلام علیکم
انگیزه ی من از طرح این سوال چه بود؟
1
در نت به مطالبی برخوردم که خوانندگان از این درد مینالیدند. درد عدم تمکین زن.
2
خواندن جستار چرا اسارت زن در حکم طلاق است؟
3
موارد نزدیک به صورت سوال را
در زندگی دیده ام
اینها انگیزه ی من برای طرح سوال بود
و الا این سوال مربوط به خودم نیست.
و هر جور نگاه کنیم در جامعه وجود دارد
باید دید مجاز بوده اند یا خیر؟
که مجاز بوده اند اصلا خود به خود!
این سوال میتواند برعکس طرح شود
یعنی رابطه ی زوری زن با مرد ناشزه
البته در مورد اینکه نشوز مرد درباره امیزش نیز صادق است یا نه ؟ ممکن است اختلاف وجود داشته باشد.
البته این جواز اقتضا عقد نکاح دائم است.
اگر دختری این قانون را قبول ندارد تنها راهی که فعلا میتوان جلوی پایش گذاشت این است :
صیغه بلند مدت 50 یا 60 ساله یا بیشتر
برای توضیح بیشتر به جستارم با عنوان
مردها باید از خانوم ها اجازه بگیرند؟!
مراجعه کنید.
مشکل اینجاست ارضا شدن فقط جسمی نیست بنظرم از لحاظ روحی ارضا نشی تو رابطه جنسی انگار نه انگار که رابطه ای برقرار شده ولذتی داشته،وقتی احساسی تو رابطه جنسی نباشه هیچ لذتی که نداره بلکه از لحاظ روحی از هم میپاشی
سلام علیکمانگیزه ی من از طرح این سوال چه بود؟
1
در نت به مطالبی برخوردم که خوانندگان از این درد مینالیدند. درد عدم تمکین زن.
2
خواندن جستار چرا اسارت زن در حکم طلاق است؟
3
موارد نزدیک به صورت سوال را
در زندگی دیده اماینها انگیزه ی من برای طرح سوال بود
و الا این سوال مربوط به خودم نیست.
و هر جور نگاه کنیم در جامعه وجود دارد
باید دید مجاز بوده اند یا خیر؟
که مجاز بوده اند اصلا خود به خود!
سلام
که اینطور!
در عدم تمکین چند مورد مطرحه ...
1) بیماری روحی ، بعضی وقتا یکی از دوطرف طوری رفتار میکنه که اصلا آدم زده میشه ، مثلا : رعایت نکردن بهداشت ، رعایت نکردن مسائل ریز جنسی که بخصوص در روحیه زن بسیار تاثیرگذاره یعنی به جرات میگم بهتون که اگر خانم از سمت شوهرش توجه و کاربلد بودن رو احساس کنه ار خداشم هست که تمکین کنه و آرامش بگیره ... و یا رفتارهای نامناسب مرد نسبت به زن مثلا در مقابل خانواده ی همسرش یا دیگران که زن رو که باتمام احساسش وارد این رابطه شده به شدت سرد و دلخسته میکنه ...
2) بیماری جسمی ، به دلیل تغذیه ی بد ، ممکنه که به سمت سرد مزاجی پیش برن و احساس نیاز نکنن.. و یا بیماریهای جورواجور دیگه..
اما سوال شما جای بحث داره که چرا به اسارت کشیدن زن ؟! من هر جوری که به قضیه نگاه میکنم نمیفهمم !! فکر میکنم اسلام بیشتر معتقد به فرصت دادن به دوطرفه تابه اسارت کشیدن .. اما ممکنه یجاهایی بعنوان ابزاری برای لج و لج بازی ازش استفاده بشه ..
ما معمولا صورت مساله رو پاک میکنیم و دنبال حل کردن مشکلات نمیریم و صرفا ذهنمون رو قفل میکنیم روی فرار از موقعیت و یا انتقام گرفتن!!
سیستم فکری زن و مرد کمی متفاوته و بلد نیستیم که هماهنگی لطیف و منطقی ای بوجود بیاریم .. این میشه که همه چیز بهم میریزه!!
دوستان توجه داشته باشند فرض مسئله میتواند اسان تر طرح شود
اختلاف و دعوا و قهر در زندگی زناشویی وجود دارد
حال فکر کنید زن از حربه عدم تمکین استفاده کند
حتی اگر این قهر ده روز باشد
در این صورت فکر میکنید مرد مجاز به رابطه زوری نیست؟
دوستان توجه داشته باشند فرض مسئله میتواند اسان تر طرح شوداختلاف و دعوا و قهر در زندگی زناشویی وجود دارد
حال فکر کنید زن از حربه عدم تمکین استفاده کند
حتی اگر این قهر ده روز باشد
در این صورت فکر میکنید مرد مجاز به رابطه زوری نیست؟
چه فایده ای در این هست ؟! این مورد شدیدا به روحیه لطیف زن آسیب وارد میکنه .. اگر زن اهل سواستفاده کردن هست که باهاش باید صحبت کرد و مشکل رو حل کرد و یا به مشاور مراجعه کرد .. اگر خانم اصلا نخواست راه بیاد که کلا شخصیت سخت و بیماری داره و فرزندان ناشی از این تربیت دچار مشکلات اخلاقی زیادی میشن ...
چه بهتر که اول اقدامات درمانی صورت بگیره و بعدش در آخرین مرحله اگر نشد از هم جدا شن !! وگرنه اجبار و زور هیچ وقت کار نکرده و نمیکنه!
چه فایده ای در این هست ؟! این مورد شدیدا به روحیه لطیف زن آسیب وارد میکنه .. اگر زن اهل سواستفاده کردن هست که باهاش باید صحبت کرد و مشکل رو حل کرد و یا به مشاور مراجعه کرد .. اگر خانم اصلا نخواست راه بیاد که کلا شخصیت سخت و بیماری داره و فرزندان ناشی از این تربیت دچار مشکلات اخلاقی زیادی میشن ...چه بهتر که اول اقدامات درمانی صورت بگیره و بعدش در آخرین مرحله اگر نشد از هم جدا شن !! وگرنه اجبار و زور هیچ وقت کار نکرده و نمیکنه!
اما فایده
شکستن حربه ناحق
همانطور که میدانید ما در این مورد ایه قران داریم
زن ناشزه
موعظه
بی محلی یا جداکردن تخت
ضرب
به هر صورت اخرین مرحله که زور است؟ نیست؟
اصلا فرض کنید مرد نیاز جسمی شدید به رابطه دارد
ایا باید این مراحل سه گانه را طی کند و مثلا یک یا چندماه منتظر بماند؟
شما میتوانید زحمت یک جستار جدید با سوالات جدید را بکشید؟
ظاهرا لازم نباشد یا شاید مدت این مراحل کوتاه است و شاید باید بگوییم
مرد غلط میکند نمیتواند نیازش را کنترل کند
با سپاس
من جاي اون اقا باشم خيلي اروم باهاش صحبت ميكنم قانع نشد ميفرمايم بنده شما رو طلاق نميدم اما برخوردت اين باشه زن دومم روبايد تحمل كني:khaneh::khaneh::khaneh:
سلام
اون زن میگه ( در بسیاری از موارد این میتواند صادق باشد)
من از وکالت حق طلاق استفاده میکنم
در این صورت هم مرد مجبوره از اون زن جدا بشه
و هم مجبوره مهریه ی زن رو دو دستی تقدیم کنه
( البته در هر صورت مجبوره مهریه رو بده چه طلاق بده و چه نده، چه در زندگی و چه از ارث، چه با عذاب جهنم)
البته یک جستار دارم با این عنوان
زن حق وکالت طلاق دارد ولی ندارد!
که هیچ پاسخی فعلا نداده اند بعد از چند ماه. البته کارشناس پیگیر بوده اند احتمالا کوتاهی از دفاتر مراجع بوده است.
برخی جستارهای احکامم پاسخ چند مرجع را ندارد و فعلا پاسخ یک مرجع داده شده و کامل نیست. انشا الله کامل شود و اگر نشد خواننده خودش میتواند پیگیری کند.
تلافی میکنم.و مثل خودش میشم.
[FONT=arial black]خب همه بحث من اینه که
اگه کسی کار غلطی در حقمون انجام میده تلافی کردن مشکلی رو حل نمیکنه
الا اینکه میشیم شبیه اون
و ما نمیخوایم شبیه اون باشیم
[FONT="Tahoma"]عرض سلام و احترام
در فرض سؤال، به خودی خود، مرد حق همخوابگی دارد که البته اگر موجب خسارتی گردد، ضامن خواهد بود.
در پناه حضرت حق باشید
پی نوشت:
استفتاء از دفتر مراجع تقلید در قم
با سلام و احترام مجدد
با توجه به صحبتهایی که شد
اگر صلاح میدانید این سوال را در همین جستار پیگیری کنید
مردی نیاز شدید جنسی دارد ایا در صورت ممانعت زن میتواند رابطه داشته باشد؟
نمیدانم شاید از روی همان پاسخ قبلی بتوان پاسخ را یافت اما مطمئن نیستم.
در مورد خسارت
لطفا بیشتر توضیح بدهید. خسارت جسمی و روحی و تا چه میزان؟
ضامن بودن به چه معنا؟ دریافت رضایت یا پرداخت هزینه ی خسارت؟
این خسارت اگر به موجب ممانعت خود زن از دادن حق تمکین باشد و زن مقصر باشد ایا مرد مسئول خسارت است یا زن؟
با سلام و احترام مجدد
با توجه به صحبتهایی که شد
اگر صلاح میدانید این سوال را در همین جستار پیگیری کنید
مردی نیاز شدید جنسی دارد ایا در صورت ممانعت زن میتواند رابطه داشته باشد؟
نمیدانم شاید از روی همان پاسخ قبلی بتوان پاسخ را یافت اما مطمئن نیستم.
در مورد خسارت
لطفا بیشتر توضیح بدهید. خسارت جسمی و روحی و تا چه میزان؟
ضامن بودن به چه معنا؟ دریافت رضایت یا پرداخت هزینه ی خسارت؟
این خسارت اگر به موجب ممانعت خود زن از دادن حق تمکین باشد و زن مقصر باشد ایا مرد مسئول خسارت است یا زن؟
با عرض سلام و احترام
1. در فرضی که زن دلیل موجه شرعی برای عدم تمکین نداشته باشد ، مرد می تواند از حق خود استفاده نماید.
2. خسارت منظور خسارت های جسمی و مالی است اگر مرد برای گرفتن حق خود (هر چند زن مقصر باشد)، خسارتی به بدن زن یا مال او وارد سازد، ضامن بوده و لازم است رضایت بگیرد یا جبران نماید.
در پناه حضرت حق باشید
پی نوشت:
استفتاء از دفاتر مراجع عظام تقلید در قم