جمع بندی بررسی صحت و سقم یک مطلب از کتاب مقدس

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
بررسی صحت و سقم یک مطلب از کتاب مقدس

با عرض سلام و خسته نباشید

سوال بنده در مورد صحت و سقم مطلب ذیل می باشد. و از طرفی در مورد مطلبی که پاورقی شماره 2 آمده با مراجعه به عهدین نتوانستم این ارجاعات را پیدا کنم. این مطلب از آن جهت حائز اهمیت است که چندین مقاله و همچنین بسیاری از سایتهای معتبر، مثل: پایگاه اطلاع رسانی حوزه، دایره المعذف اسلامی طهور، پرسمان دانشجو ادیان و مذاهب این مطلب را نقل نموده اند. لطف می فرمائید اگر به سوال بنده پاسخ دهید.

حدود نبوت

نکته ای که در رابطه با انتخاب نبی در کتاب مقدس حائز اهمیت است، این است که نبوت عطیه ای همیشگی و غیر قابل فسخ نیست. یعنی یک نبی لازم نیست تا آخر عمر نبوت کند. اگر نبی انحراف اخلاقی داشته باشد، موجب می شود که نبوت برای همیشه یا به طور موقت از او قطع گردد. مثلا: «اگر پیغمبری تکبر ورزد، نبوت از وی دور می شود و اگر خشمگین گردد، نبوت، او را ترک خواهد گفت» . (1)
ابن میمون تصریح کرده که یک نبی در طول عمرش به طور مستمر و متصل نبوت ندارد. بلکه گاهی نبوت از او قطع می گردد. همان طور که گاهی مرتبه عالی نبوت را و زمانی مرحله پایین تر از آن را دارا می باشد. و چه بسا مرتبه عالی را یک بار در طول عمرش داشته باشد. و سپس از او قطع گردد و چه بسا بر مرحله پایین بماند، تا این که نبوتش قطع گردد. (2)

.1. دلالة الحائرین: 2/ .404
2. تثنیه 5: 5و خروج 19: .9

با تشکر

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد مبشر

با سلام خدمت دوست گرامی
دوست گرامی از دقت نظر شما بسیار سپاسگزارم
بنده هم مانند شما به کتاب مقدس مراجعه نمودم و مطلبی که شما فرموده بودید را در آن نیافتم .
اما اجازه بفرمائید به کتب تفسیر کتاب مقدس مراجعه نمایم تا پاسخ دقیق تری خدمت شما ارائه دهم.

سوال:
سوال بنده در مورد صحت و سقم مطلب ذیل می باشد. و از طرفی در مورد مطلبی که پاورقی شماره 2 آمده با مراجعه به عهدین نتوانستم این ارجاعات را پیدا کنم. این مطلب از آن جهت حائز اهمیت است که چندین مقاله و همچنین بسیاری از سایتهای معتبر، مثل: پایگاه اطلاع رسانی حوزه، دایره المعذف اسلامی طهور، پرسمان دانشجو ادیان و مذاهب این مطلب را نقل نموده اند. لطف می فرمائید اگر به سوال بنده پاسخ دهید.

حدود نبوت
[=WebRoya]نکته ای که در رابطه با انتخاب نبی در کتاب مقدس حائز اهمیت است، این است که نبوت عطیه ای همیشگی و غیر قابل فسخ نیست. یعنی یک نبی لازم نیست تا آخر عمر نبوت کند. اگر نبی انحراف اخلاقی داشته باشد، موجب می شود که نبوت برای همیشه یا به طور موقت از او قطع گردد. مثلا: «اگر پیغمبری تکبر ورزد، نبوت از وی دور می شود و اگر خشمگین گردد، نبوت، او را ترک خواهد گفت» . (1)
[=WebRoya]ابن میمون تصریح کرده که یک نبی در طول عمرش به طور مستمر و متصل نبوت ندارد. بلکه گاهی نبوت از او قطع می گردد. همان طور که گاهی مرتبه عالی نبوت را و زمانی مرحله پایین تر از آن را دارا می باشد. و چه بسا مرتبه عالی را یک بار در طول عمرش داشته باشد. و سپس از او قطع گردد و چه بسا بر مرحله پایین بماند، تا این که نبوتش قطع گردد. (2)

[=WebRoya].1. دلالة الحائرین: 2/ .404
2. تثنیه 5: 5و خروج 19: .9

پاسخ:
با سلام خدمت دوست گرامی
بنده هم مانند شما به کتاب مقدس مراجعه نمودم و مطلبی که شما فرموده بودید را در آن نیافتم .
چنین مطلبی را در تفاسیر کتاب مقدس نیافتم.

موضوع قفل شده است