آمادگی برای ظهور

آیا واقعا ظهور نزدیک است؟

سلام علیکم حجت الاسلام پناهیان  می فرمایند : منتظر مقدمات نباشید، در آستانه‌ی ظهوریم سوالم اینه  چطور انقد با صراحت میگن ؟ ایاواقعا ظهور نزدیکه ؟و اینکه ایا مردم اجازه دارند با این صراحت بگن در استانه ظهوریم ؟ اگه ظهور زود اتفاق نیفتاد ایادباعث سردی و بی اعتقادی جونها نمیشه این حرف ؟

یاران امام زمان (عج) و یادگیری زبان های خارجی

با سلام یادگیری زبان انگلیسی و در قیاس با آن زبان عربی برای کسی که می خواهد واقعا یار امام زمان( عج)باشد، باید چگونه و در چه حدباشد و یا آیا اصلا ضرورتی دارد؟
سپاسگزارم.

فلسفه غیبت

بسم الله الرحمن الرحیم
در این پست برانیم که به صورت خلاصه و تیتروار فلسفه غیبت امام زمان(ع) را بیان کنیم:
فلسفه غیبت :
1-برای اینکه از خطر قتل نجات یابد.
2-برای اینکه بیعت هیچ حاکم جوری را به گردن نداشته باشد
3-برای اینکه شیعه مورد امتحان الهی قرار گیرد تا افراد ثابت از غیر ان مشخص گردد
4-عدم لیاقت شیعیان
5-عدم امادگی شیعیان
6-عدم امادگی جهانیان
7-ایجاد اختلافات بین شیعیان
8-دلائل فراوان دیگری نیز وجود دارد که به ائمه علیهم السلام اجازه افشاء داده نشده است

ان سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

منبع : جزوه مباحث مهدویت,( اشنایی با امام زمان(ع),ص134 )

آمادگی نظامی برای ظهور

آمادگی نظامی برای ظهور


برای زمینه سازی ظهور امام زمان (ع) آمادگی های فردی ، سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی وآمادگی نظامی لازم است.

در کتاب خورشید مغرب آقای محمد رضا حکیمی در باره ضرورت نظامی می خوانیم :
امر بسيار جالب و بسيار مهم و مغفول عنه، امر آمادگي نظامي در عصر انتظار است.
انسان منتظر يک قيام بزرگ و يک انقلاب خونين و يک درگيري عظيم جهاني، آيا ممکن است که خود هيچ گونه آمادگيي براي حضور در اين درگيري و کمک به آن نداشته باشد؟

مسلمان بايد هميشه آمادگي نظامي و نيروي سلحشوري داشته باشد تا به هنگام طلوع طلايع حق، به صف پيکارگران رکاب مهدي(ع) بپيوندد و در آن نبرد بزرگ حق و باطل، حماسه آفريند و کمک رساند و حضور فعال داشته باشد.

در اين جا تعليمي است خورشيدسان، و دستوري است درخشان از حضرت امام جعفر صادق(ع) است. امام در اين تعليم، حوزة منتظران را فرا مي‌خواند تا همواره نيرومند و مسلح باشند، و دورة انتظار دولت مهدي(ع) را با دست پر به سر آورند:

«ليعدّنَّ أحدکُم لخروجِ القائِم ولو سهماً، فإنّ اللهَ إذا علمَ ذلکَ مِن نيّتهِ، رجوتُ لاَِنْ يُنسّئ في عُمرِه حتى يُدرکه،‌ويکونَ مِن أعوانهِ وأنصارِه؛(1)

هر يک از شما براي خروج قائم اسلحه تهيه کنيد، اگرچه يک نيزه، چون وقتي خداوند ببيند کسي به نيت ياري مهدي اسلحه تهيه کرده است، اميد است عمر او را دراز کند تا ظهور را درک نمايد و از ياوران مهدي باشد، [يا براي اين آمادگي، به ثواب درک ظهور برسد]».

در گذشته شيعيان به اين امر توجه بيشتر داشته‌اند تا جايي که برخي اسلحه نيز در خانه نگاه مي‌داشته‌اند و اينچنين آمادگي شرکت در استقرار عدل بزرگ بوده‌اند.

به بعد انسان و عميق و والاي همين سنت بنگريد: انسان‌هايي در طول قرون و اعصار در مدت عمر، اسلحه داشته باشد که به هنگام ظهور منجي انسانيت و گسترندة اصول عدالت و در هم کوبندة جباران و خوار سازندة مستکبران، به او بپيوندند،‌و براي نجات بشريت مظلوم و محروم به پا خيزند. اين چه زلال جاري و چه عصمت پاک و چه باور تابناکي است.

آفرين بر اين اعتقاد و آفرين بر اين آمادگي... ياري، بُعد آمادگي نظامي و حضور اقدامي در دورة انتظار نيز بُعدي مهم است.(2)


پي‌نوشت‌:
1-الغيبه، نعماني؛ بحار الانوار، ج 52، ص 366.
2- خور شید مغرب ، ص350- 352

از شما می پرسم ؟ آیا این سخن امام صادق سلام الله علیه درست است یا خیر / 2

از شما می پرسم ؟ آیا این سخن امام صادق سلام الله علیه درست است یا خیر / 2 یک بار دیگر می پرسم از همه ی علما ، از همه متخصصین در امر مهدویت به خصوص مرکز تخصصی مهدویت ، از همه دوستان ، از همه مبشران ، از همه مسئولین کشور ، از صدا و سیما و خلاصه از همه مردم !؟ آیا این سخن امام صادق سلام الله علیه درست است یا خیر !؟ امام صادق (علیه السلام) می فرمایند : هنگامی که گرفتاری بنی اسراﺋیل (غیبت حضرت موسی) طولانی شد و ظلم و ستم بر ایشان زیاد شد ، چهل روز روی به درگاه الهی آورده ، ضجّه و گریه آغار نموده و به دعا قیام کردند ، پس از آن دریای رحمت الهی با دعای بنی اسرائیل به جوشش در آمد و خداوند به حضرت موسی و هارون وحی فرستاد که با مدد غیبی ، بنی اسرائیل را از شر فرعون نجات بخشند و صد و هفتاد سال از گرفتاری آنها کاست .(یعنی 170 سال در ظهور حضرت موسی تعجیل شد به خاطر دعای همگانی و خواست عمومی مردم) سپس امام صادق (ع) فرمود : شما شیعیان هم اگر مانند بنی اسرائیل ( با ضچه و گریه دعای همگانی کنید ) خداوند فرج ما را خواهد رساند. اما اگر چنین نکنید این سختی ، به نهایت مدّتش خواهد رسید (نهایت امر یعنی اوج شدت و سختی و ترس و فشار و گرانی و بی دینی و ظلم و جنگ و نا امنی و فساد و ... تا مردم بالاخره سرشان به سنگ بخورد و مجبور شوند از شدت اضطرار و بیچارگی و بدبختی به امام زمان روی اورند ) بحارالانوار ج52 ،ص131 اگر کلام امام صادق سلام الله علیه درست است که صد البته درست است پس ... چرا علمای شیعه مردم را به امام زمان عج و دعای همگانی برای فرجش که امر امام صادق علیه السلام است راهنمائی نمیکنند !؟ چرا صدا و سیمای ما این کار را که امر امام صادق علیه السلام است انجام نمیدهد !؟ چرا مسئولین ما این کار را که امر امام صادق علیه السلام است انجام نمیدهند!؟چرا مردم ما خودشان خود جوش مثل قوم بنی اسرائیل این کار را که امر امام صادق علیه السلام است نمیکنند !؟ ( البته بنی اسرائیل یک عالمی داشتند که انها را به ابن کار دعوت کرد) ایا ما بی تفاوت نشسته ایم تا کار به نهایت شدت برسد !؟ چرا همین الان این کار را که امر امام صادق علیه السلام است انجام نمیدهیم !؟ امام صادق حجت خدا ولی معصوم خدا صادق آل محمد بیشتر میدانند یا ما !؟ ما که قدرتی نداریم تریبونی نداریم یک بزرگی عالمی مرجعی حزبی یا ... صاحبان قدرت صاحبان تریبون آیا کسی هست که امام زمان را یاری کند ؟ هل من ناصر ینصرونی آیا کسی هست که این امر امام صادق علیه السلام را عمل کند ؟ البته این عمل باید همگانی و همیشگی باشد از همین الان تا روز ظهور حضرت و در کنار دیگر شرایط مانند خودسازی و زمینه سازی و ... باشد در ضمن خود همین دعای همگانی اولا امر امام صادق ع است ثانیا هم باعث خودسازی و هم باعث زمینه سازی می شود التماس دعای همگانی فرج منبع : اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت

▚▙▘ چکار کنیم تا بعد از ظهور به درد بخوریم؟ ▟▞▛

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام.

با پست هایی که آقای هادی.جم دارند (به نظر بنده) یک روش جدید توی فروم نویسی ایجاد کردند که تقریبا روشی بین وبلاگ نویسی و فروم نویسی هست.
و اما بنده با زدن این پست می خواهم با استفاده از روش آقای جم، موضوع دیگری رو شروع کنم.

موضوع هایی که آقای جم انتخاب کردند ◄◄ قــدم به قــدم تا ظهــور ►► و ★ آخرالزمان ، مکان ها ، شخصیت ها و نقشه ★ بسیار موضوع های جالبی است.
نگرش ایشون تو این دو پست پیرامون وقوع واقعه شریف ظهور بحث میکنند. به قولی آقای جم دنبال این سوال هستند که "آیا ظهور نزدیک است؟"

اما بنده می خواهم در این پست با قرائت دیگری به مهدویت وارد شوم.
می خواهم در این پست از دید یک منتظر ظهور رو نگاه کنم.
موضوع سخن در این پست وظایف یک منتظره.
با شنیدن این عنوان تکراری احتمالا همتون گفتید اه اه بازم حرف های کلیشه ای! این که بحث شده و تموم شده و در مورد بازار پره از کتاب. برو یکیش رو بخر بخون.
اما باید عرض کنم که تا کنون بنده از این کتابها و صحبت هایی که کتابها آورده اند نتوانسته ام استفاده ی چندانی بکنم.
در این پست وظایف یک منتظر رو با رویکرد کاربردی می خواهم بحث کنم و از شما می خواهم که کمکم کنید.
برای روشن شدن مطلب بزارید چندتا سوال که دوس دارم روش بحث شه رو لیست کنم:
- اگه ظهور با شمشیره، برم شمشیر بازی یاد بگیرم یا اگه با تفنگ برم دنبال یادگرفتن تیراندازی؟ یا برم بدن سازی؟
- آیا یادگرفتن عربی برام مهمه؟ یا انگلیسی یاد بگیرم؟ سایر سربازای امام زمان به چه زبانی حرف می زنند؟
- آیا ممکنه که موقعیتی پیش بیاد که من یار امام زمان باشم و نقطه ضعفی داشته باشم و دشمن روی اون نقطه ضعف من دست بزاره و من از یاران امام زمان خارج بشم؟
- آیا اگه مثلا توی لشکری باشم که قراره روسیه رو فتح کنه، چقدر آمادگی سرما رو دارم و یا اگه تو آفریقا باشیم چقدر آمادگی گرما رو؟
- اگه زمانی تو جنگ مجبور بشیم مدتی گرسنه بمونیم و آذوقه نداشته باشیم، آیا من که گرسنه شدم رفتارم عوض میشه؟
- بطور کلی: فرض کنیم همین الان ظهور اتفاق افتاده و من می خواهم به امام زمان کمک کنم. چه چیزهایی بوده که یادم نبوده و می گم ای کاش این کار رو می کردم.
- و ...

به عبارتی می خواهم بگم که فرض کنیم ظهور نزدیکه. چی داریم برای اون ور؟
چی داریم که برای امام زمان سرباز باشیم و نه سربار.
چطور باشیم که هم رزمامون نگند (خدای نکرده) کاش این با ما نمی اومد.
پس به دنبال پاسخ به این سوالم: "فرض کنیم ظهور نزدیک باشه - چی کار کنیم تا آماده باشیم؟ چی کار کنیم تا به درد بخوریم؟".

هر کی با طرح چنین مسئله ای موافق هست یه صلوات بفرسته. هروقت تعداد صلوات ها به 14 تا رسید مطلب اول رو میفرستم.