ارتباط با امام زمان (عج) و زبان عربی
ارسال شده توسط Sahm1376 در یکشنبه, ۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۳:۱۰آیا همانگونه که برای خواندن نماز یا قرآن حتما باید از زبان عربی استفاده کنیم برای ارتباط با امام زمان در زمان ظهور نیز باید از زبان عربی استفاده کنیم ؟!!
آیا همانگونه که برای خواندن نماز یا قرآن حتما باید از زبان عربی استفاده کنیم برای ارتباط با امام زمان در زمان ظهور نیز باید از زبان عربی استفاده کنیم ؟!!
ﺧﻮﺏ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ ﻗﻠﺐ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
ﻧﮕﻮ: ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺰﺍﺣﻤﺘﺎﻥ ﺷﺪﻡ!
ﺑﮕﻮ: ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﻗﺘﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﻦ ﮔﺬﺍﺷﺘﯿﺪ ﻣﺘﺸﮑﺮﻡ!
ﻧﮕﻮ: ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻡ!
ﺑﮕﻮ: ﺩﺭ ﻓﺮﺻﺘﻰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ!
ﻧﮕﻮ: ﺧﺪﺍ ﺑﺪ ﻧﺪﻩ!
ﺑﮕﻮ: ﺧﺪﺍ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺑﺪﻩ!
ﻧﮕﻮ: ﻗﺎﺑﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ!
ﺑﮕﻮ: ﻫﺪﯾﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ!
ﻧﮕﻮ: ﺯﺷﺘﻪ!
ﺑﮕﻮ : ﻗﺸﻨﮓ ﻧﯿﺴﺖ!
ﻧﮕﻮ: ﭼﺮﺍ ﺍﺫﯾﺖ ﻣﻴﻜﻨﻰ؟
ﺑﮕﻮ: ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﭼﻪ ﻟﺬﺗﯽ ﻣﯽﺑﺮﯼ؟
ﻧﮕﻮ: ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯽ!
ﺑﮕﻮ: ﺷﺎﺩ ﻭ ﭘﺮ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﺎﺷﯽ!
ﻧﮕﻮ: ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ!
ﺑﮕﻮ: ﺁﺳﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ!
ﻧﮕﻮ: ﺟﺎﻧﻢ ﺑﻪ ﻟﺒﻢ ﺭﺳﯿﺪ!
ﺑﮕﻮ: ﺧﯿﻠﯽ ﺭﺍﺣﺖ ﻧﺒﻮﺩ!
ﻧﮕﻮ: ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺑﻄﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ!
ﺑﮕﻮ: ﺧﻮﺩﻡ ﺣﻠﺶ ﻣﯽﮐﻨﻢ!
ﺧﻮﺏ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ ﻗﻠﺐ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ!
سلام.
من 23 سالمه. سعی میکنم کمتر حرف بزنم. اما نمیتونم.
چون خارج از ایران و تنها زندگی میکنم، به یه هم زبان و دوست ایرانی که میرسم، چرت و پرت زیاد میگم، حرفهای که واقعا گفتنش نیازی نیست، بعد خودم هم عذاب میکشم از حرف زدن زیادیم. احساس بدی بهم دست میده!
دستور عملی میخواهم، روشی نمیدونم هر چیزی که کمک کنه کمتر حرف بزنم!
ممنون
کارشناس بحث : بصیر
1. اگر نمىدانيم، با صراحت بگوييم نمىدانم. «قل ان ادرى»(جنّ، 25.)
2. به همهى سخنها جواب ندهيم. «قل انّما علمها عند ربّى»( اعراف، 187.)
3. در جواب، به نقاط مهم توجه شود. از پيامبر مىپرسند: چه چيزى انفاق كنيم؟ پيامبر اكرمصلى الله عليه وآله به جاى بيان آن چيز، مىفرمايد: هرچه مىدهيد اول به والدين و بستگان و نزديكان بدهيد. «ما انفقتم من خير فللوالدين»( بقره، 215.)
4. كوتاه گفتن. «خير الكلام ما قَلّ و دَلّ»(مدارك العروة، ج 23، ص3.)
5. رسا گفتن. «قولاً بليغا»( نساء، 63.)
6. نرم گفتن. «قولاً ليّنا»( طه، 44.)
7. بهترين كلام را بكار بردن. «يقول الّتى هى احسن»(اسراء، 53.)
8. با كرامت سخن گفتن. «قولاً كريما»( اسراء، 23.)
9. توجه به بازتاب سخن داشتن. به يك ماجرا توجه كنيد: هنگام سخنرانى پيامبر مسلمانان به آن حضرت مىگفتند: «راعنا» يعنى رعايت حال ما را بكن و شمردهتر سخن بگو. اين تعبير در عرف يهود نوعى دشنام تلقّى مىشد و برخى از يهوديان اين كلمه را دستاويز قرار داده و از آن سوءاستفاده مىكردند. آيه نازل شد كه به هنگام سخنگفتن و حرفزدن، به انعكاس حرفها و برداشت ديگران نيز توجه داشته باشيد و با ملاحظه سخن بگوييد و به ديگران فرصت سوءاستفاده ندهيد.
ممكن است افراد در حرف و سخن خود حسن نيت داشته باشند؛ ولى بازتاب سخن نيز مهم است؛ زيرا ممكن است سخن بازتابى منفى داشته و باعث ضربه زدن به دين، اعتقاد، رهبرى و جامعه اسلامى شود.
افرادى كه در عزادارىها به عشق امام حسينعليه السلام قمه مىزنند بايد به بازتاب عمل خود توجه داشته باشند. تلويزيونها و ماهوارههاى دنيا بدن خونى آنان را نشان مىدهد و بدخواهان اين صحنهها را مكرر نشان مىدهند تا از اسلام و مسلمانان سيماى وحشتناكى نشان دهند.
آيا عقل و شرع ما اجازه مىدهد جورى عزادارى كنيم كه بدخواهان اسلام آن را دستاويز قرار داده و بر ضد مكتب و مسلمانان پخش كنند و تحليل كنند كه شيعيان يك مرض روانى دارند و آن خودآزارى، خودزنى و خودكشى است و در دنيايى كه توجيه نيستند ايجاد ترديد و وحشت كنند؟