پرسش و پاسخ نرم افزاری
ارسال شده توسط reyhaneh.a در دوشنبه, ۱۳۹۲/۰۵/۱۴ - ۱۲:۲۹سلام
بچه ها من می خوام توی word الف مدی ، ی مدی ، واو مدی رو تایپ کنم نمی تونم
شما می دونید چه جوری می تونم تایپ کنم ؟
سلام
بچه ها من می خوام توی word الف مدی ، ی مدی ، واو مدی رو تایپ کنم نمی تونم
شما می دونید چه جوری می تونم تایپ کنم ؟
یک کارشناس نرمافزار گفت: با ارائه برخی ترفندها میتوان کار با نرمافزار word را با حد قابل توجهی افزایش داد.
محمد سیدی در گفتوگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: با به کار بستن برخی ترفندها کاربر میتواند به کار خود با نرمافزار WORD سرعت ببخشد.
وی تصریح کرد: برای نمونه کاربر با فشردن کلید SHIFT + F5 میتوان به قسمتی از متن که به تازگی تغییری در آن ایجاد کرده است مراجعه کرد و همچنین فشردن مجدد این کلیدها شخص را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد. سیدی ابراز کرد: اگر کاربر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده باشد، به طور مثال رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده باشد و در پی آن قصد برگشتن به همان وضعیت پیشفرض WORD را داشته باشد باید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای CTRL + SPACEBAR را فشار دهد. این کارشناس نرمافزار در ادامه به ترفند دیگری اشاره کرد و گفت: کاربر وقتی میخواهد بخشی از متن را انتخاب کند، میتواند کلمه ALT را پایین نگه دارد و با ماوس DRAG کند و این کار باعث میشود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت کاربر به طرز چشمگیری افزایش یابد. سیدی خاطرنشان کرد: وقتی شخص در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی است و به دنبال مترادف یک کلمه خاص میگردد، کافی است نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرد و کلیدهای SHIFT + F7 را فشار دهد و با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.
همچنین در پنجره PRINT PREVIEW کاربر میتواند پیش از پرینت گرفتن، پیشنمایشی از فایل خود را ببیند و برای انجام تغییرات در همین صفحه، کافی است روی آیکون MAGNIFIER کلیک کند تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود. به گفته او فرد اگر میخواهد همزمان دو بخش مختلف از یک DOCUMENT را ببیند، میتواند فایل مربوطه را در نرمافزار WORD باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارد تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پایین آن درآید و آنگاه کلیک کرده و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پایین بکشد، حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتواند دو بخش مختلف فایل را ببیند و ویرایش کند. این کارشناس نرمافزار ادامه داد: این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر کاربر با یک فایل طولانی مواجه باشد و پیدا کردن مطالب برای وی دشوار باشد، کافی است گزینه DOCUMENT MAP را از منوی VIEW انتخاب کند تا فهرستی از عناوین DOCUMENT شخص را نشان دهد و حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکند.
منبع: ایسنا
به نقل از فتا
در این تاپیک قصد دارم آموزش درج انواع نمودار(میله ای،دایره ای،ساق و برگ و...)در برنامه های Word و Excel 2010 را بدم.
البته این آموزش در حد پیشرفته نیست و در حدی هست که کاربران بتونن نموداری را رسم کنن و تنظیمات مربوطه را در حد نیاز روش اعمال کنن.
توجه داشته باشید که چون محیط برنامه های مایکروسافت 2007 و 2010 خیلی شبیه همدیگه هست.این آموزش برای
Word و Excel 2007 هم کاربرد داره.سوال :
چرا تعدد زوجات با فطرت خانمها سازگار نيست ولي بر مردا يه امتيازه
خانمها كلا حقوقشون خيلي كمه در قران هم هست و للرجال عليهن درجه...ميخوام علتش بدونم
پاسخ :
اولاً اسلام تعدد زوجات را بدون قید و شرط و نامحدود قبول ندارد. با بررسى وضع محیطهاى مختلف قبل از اسلام به این نتیجه مىرسیم كه تعدد زوجات به طور نامحدود، امر عادى بوده و قبل از اسلام جریان داشته؛ تعدد زوجات از ابتكارات اسلام نیست، بلكه دین آن را در چارچوب ضرورتهاى زندگى انسان محدود ساخته و براى آن قیود و شرایط سنگیني قرار داده است.
ثانياً قوانین اسلام براساس نیازهاى واقعى بشر است، نه احساسات، زیرا ممكن است هر زنى از آمدن رقیب (در زندگى ناراحت بشود، ولى وقتى مصلحت تمام جامعه درنظر گرفته شود و احساسات را به كنار بگذاریم، فلسفه تعدد زوجات روشن مىشود.) هیچ كس نمىتواند انكار كند كه مردان در حوادث گوناگون زندگى، بیش از زنان در خطر مرگ قرار دارند و در جنگها و حوادث دیگر، قربانیان اصلى را آنها تشكیل مىدهند.
نیز نمىتوان انكار كرد كه بقاى غریزه جنسى مردان از زنان طولانىتر است، زیرا زنان در سن معینى، آمادگى جنسى خود را از دست مىدهند، در حالى كه در مردان چنین نیست.
هم چنین زنان به هنگام عادت ماهانه و قسمتى از دوران حاملگى، عملاً ممنوعیت آمیزش دارند، در حالى كه در مردان این ممنوعیت وجود ندارد. و لحاظ اين مصلحت بمنظور پيشگيري از مفاسد بسياري بوده كه در اثر فقدان اين مصلحت، دامنگير فرد و جامعه مي شود.
از همه گذشته زنانى هستند كه به علل گوناگونى همسران خود را از دست مىدهند و اگر تعدد زوجات نباشد، آنها باید براى همیشه بدون همسر باقى بمانند.
با درنظر گرفتن این واقعیتها در این گونه موارد (كه تعادل میان مرد و زن به هم مىخورد) ناچاریم یكى از سه راه ذیل را انتخاب كنیم.
أ) مردان تنها به یك همسر در همه موارد قناعت كنند و زنان بیوه تا پایان عمر بدون همسر باقى بمانند و تمام نیازهاى فطرى و خواستههاى درونى و احساسى خود را سركوب كنند.
ب) مردان فقط داراى یك همسر قانونى باشند، ولى روابط آزاد و نامشروع جنسى را با زنانى كه بى شوهر ماندهاند، به شكل معشوقه برقرار سازند.
ج) كسانى كه قدرت دارند بیش از یك همسر را اداره كنندو از نظر جسمى و مالى و اخلاقى مشكلى براى آنها ایجاد نمىشود، نیز قدرت بر اجراى كامل عدالت میان همسران و فرزندان دارند، به آنها اجازه داده شود كه بیش از یك همسر انتخاب كنند.
حال اگر بخواهیم راه اول را انتخاب كنیم، باید گذشته از مشكلات اجتماعى كه به وجود مىآید، با فطرت و غرائز و نیازهاى روحى و جسمى بشر به مبارزه برخیزیم. هم چنین عواطف و احساسات این گونه زنان را نادیده بگیریم اما این مبارزهاى است كه پیروزى در آن نیست. به فرض كه این طرح عملى بشود، جنبههاى غیر انسانى آن بر هیچ كس پوشیده نیست.
تعدد همسر را در موارد ضرورت نباید تنها از دریچه چشم همسر اول مورد بررسى قرار داد، بلكه از دریچه چشم همسر دوم و مصالح و مقتضیات اجتماعى باید مورد مطالعه قرار داد. آنها كه مشكلات همسر اول را در صورت تعدد زوجات عنوان مىكنند، كسانى هستند كه یك مسئله سه زاویهاى را تنها از یك زاویه نگاه مىكنند، زیرا تعدد همسر هم از زاویه دید مرد و هم از زاویه دیدهمسر اول، نیز از زاویه دید همسر دوم باید مطالعه شود، آن گاه با توجه به مصلحت مجموع در این باره قضاوت كنیم.
اگر راه دوم را انتخاب كنیم، باید فحشا را به رسمیت بشناسیم. تازه زنانى كه به عنوان معشوقه مورد بهره بردارى جنسى قرار مىگیرند، نه تأمین دارند و نه آیندهاى. چنان كه شخصیت آنها پایمال شده است. اینها امورى نیست كه انسان آگاه آن را تجویز كند.
بنابراین تنها راه سوم مىماند كه هم به خواستههاى فطرى و نیازهاى غریزى زنان پاسخ مثبت داد و هم از عواقب شوم فحشا و نابسامانى زندگى این دسته از زنان بركنار ماند و جامعه را از گرداب گناه بیرون برد.(1)
با اين توضيحات روشن مي شود كه اگر بدور از احساسات و غرض ورزي ها به احكام دين بنگريم، صرفنظر از دلايل نقلي (آيات و روايات)، به حكم عقل و وجدان، دين اسلام را جامعترين و كاملترين دين الهي دانسته، و همه احكام آن را بر اساس و در مسير جلب مصلحت و دفع مفسده خواهيم يافت كه ضمن مطابقت كامل با نيازهاي معقول و منطقي بشر، به تمامه عدل و انصاف را در همه زمينه ها مطمح نظر خويش قرار داده است.
عموماً آنچه در اين ميان مورد، اشتباه و خطا قرار مي گيرد، قضاوت هاي فاقد مبنا و اصول است كه عمدتاً مبتني بر احساسات و يكجانبه نگري است كه فاقد مبناي معقول و منطقي مي باشد، و گاهاً اينگونه مسائل با تبييني شبهه آلود از سوي مغرضان، به اشتباه، نزد بي غرضان شائبه ي عقلانيت و منطق پيدا مي كند و در صورتي كه انسان، به عدم آسيب پذيري وحي و كلام قرآن و اهل بيت (ع) و دستورات و احكام دين، وثاقت و ايمان كامل نداشته باشد، و برتري وحي و يافته هاي ديني بر ديگر يافته هاي بشري برايش ثابت نباشد، به عبارتي كلام وحي را بر عقل و دانش بشري و بر احساسات و يافته هاي خود عرضه كند، نه يافته هاي عقل و دانش و احساس بشري را بر اصول وحي، ناگزير، دچار چنين تعارض و تشكيك و ترديدي خواهد شد.
تداوم چنين رويدادي در روح و روان و منطق بشر و عدم برخورداري از روح تقوا و محروميت از هدايت الهي، انسان را از مدار انصاف و عدالت خارج ساخته و نهايتاً به وادي كفر و دشمني و مخالفت با اصول دين الهي مي كشاند.
پاورقي______________________________________ __
1. مكارم شيرازي، ناصر، تفسیر نمونه، ج3، ص 256 - 260؛ كتاب 180 پرسش و پاسخ.
تاپیک چرا پذيرش دين براي مردها راحت تر است؟
http://www.askdin.com/showthread.php?t=13857&page=2