حضرت علی(ع)

سوالات کمرشکن از مراجع شیعه (خطبه ۶۷ نهج البلاغه) سوال سوم

سوال سوم:
در جریان هجرت پیامبر صلی الله علیه وسلم از مکه به مدینه حضرت علی در رختخواب پیامبر صلی الله علیه وسلم می خوابد و از طرفی شیعه معتقد است که پیامبر صلی الله علیه وسلم از قبل و در یوم الانذار علی را به عنوان جانشین خود معرفی کرده است.
حال سوال ما اینجاست که وقتی مشرکین به داخل منزل پیامبر صلی الله علیه وسلم ریختند تا او را بکشند و بجایش جانشین او را در رختخواب دیدند، پس چرا اقدام به قتل جانشین او نکردند؟
چون جانشین هرکس بسیار مهم است و پس از شخص مذکور امور را به دست خواهد گرفت، مخصوصاً در مورد پیامبر صلی الله علیه وسلم و حضرت علی، چونکه پیامبر صلی الله علیه وسلم بیش از پنجاه سال داشته و حضرت علی جوانی در حدود بیست ساله بوده و پس از او مدتها حکومت می کرده است.
مراجع مدعی تشیع در پاسخ می گویند که خالد و یارانش به داخل خانه ریختند و قصد کشتن حضرت علی را نیز داشته اند، ولی حضرت علی چنان خالد را فشرد که جیغ وی در آمد و آنها هم خانه را ترک کردند!!
در پاسخ می گویم: باید سند این خبر بررسی شود که اصلا دارای صحت است یا خیر؟ ولی بر فرض صحت باید گفت: چنانچه چهل نفر قصد کشتن یک نفر را داشته باشند(یک نفری که در رختخواب خوابیده) بطور حتم موفق می شوند و بر فرض که خالد درمانده شده، پس آیا آن همه افراد با شمشیر برهنه تنها نظاره گر بوده اند و قادر به انجام هیچ حرکتی نبوده اند؟!

پس چنانچه اینگونه بوده باشد و این خبر صحیح باشد، باز نتیجه می گیریم که حضرت علی در نزد ایشان جانشین پیامبر اسلام محسوب نمی شده است وگرنه همه آنها به کمک خالد می رفتند و هر طوری که بود علی را می کشتند، همانطور که قصد کشتن نبی اکرم صلی الله علیه وسلم را داشته اند و بطور حتم از کشتن حضرت علی نیز ابایی نداشته اند، پس تنها نتیجه ای که می توان گرفت این است که چنین منصبی(یعنی خلیفه رسول الله) برای حضرت علی نبوده است.

بررسی سند روایت (تفاوت در اجرای حکم الهی توسط حضرت علی علیه السلام)

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام


خواستم اسناد این روایت رو بیان بفرمایید.


شش مرد را پیش قاضی بردند به جرم زنا کاری و قاضی گفت که همه را سنگسار کنند ؛ امام علی (ع) فرمود که این درست نباشد و چون حکم درست را پرسیدند فرمود که باید اولی را گردن زد ، دومی را سنگسار کرد ، سومی را حد زنا کار که صد تازیانه باشد زد ، چهارمی را نیم حد ۵۰ تازیانه زد ، پنجمی را تنیه نمایند و ششمی را بی مجازات ببخشند ؛ و چون پرسیدند که جرم هر ۶ نفر یکی بوده اما مجازات آنها نه فرمود که : اولی کافر میباشد که به دروغ به اسلام آمده و با زن مسلمه ای زنا کرده که حکمش قتل است ، دومی مرد محصن بود یعنی زن داشت و حکمش سنگسار است ، سومی مصن نبود لذا حکمش حد است ، چهارمی غلامی بود که حدش نصف میباشد ، پنجمی نابالغ بود که تنبیه کافی است و ششمی دیوانه بود که حکمی بر او نمیباشد.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بالاترند یا امیرالمومنین علیه السلام؟

چندی پیش روایتی از امام حسن مجتبی علیه السلام خواندم که هنگامی که امام علی علیه السلام از دنیا رفتند ایشان در جمع اصحاب فرمودند: شخصی از میان شما رفت که در گذشته مانند او نیامده است و کسی در آینده نمی تواند هم تراز او قرار گیرد.
حال سوال پیش می آید آیا پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم از امیر المومنین بالاتر نبوده اند که امام حسن مجتبی علیه السلام اینگونه ایشان را می ستاید؟
و سوال دیگری پیش می آید:
همه ی ما می دانیم معصومین نور واحد اند. پس آیا معصومین بعدی علیهم السلام هم تراز امیر المومنین علیه السلام نبوده اند؟

آیا بین حضرت علی (ع) و بنی اسرائیل نسبتی هست؟

با سلام گفته می‌شود که پیامبر اسلام (ص) از نوادگان ابراهیم(ع) است. برداشت من از این سخن آن است که ایشان از قوم بنی اسرائیل هستند. نسبت علی(ع) و قوم بنی اسرائیل چیست؟

صحت یک نقل تاریخی درباره امام علی (ع)

ایا چنین چیزی صحبت دارد که روزی خبر دادن به رسول خدا که چند نفری در خرابه ای مشغول له گناه هستند و بعد حضرت رسول حضرت علی را فرستاد به دنبالشان تا دستگیر کنند حضرت رفتند و قبل از اینکه به خرابه برسند فریاد زدند من علی هستم پیامبر دستور داده شما را دستگیر کنم و انان فرار کردند؟ بعد آمدند و گفتند پیامبر من کسی را ندیدم و پیامبر تشکر کرد؟

دعوت افراد و ونتایج آن

[=&quot][/]


[=&quot]سابقین در اسلام
[/]

[=&quot]با بعثت پیامبر در شبه جزیره عربستان، دعوت به این دین جدید در طول سه سال به صورت مخفیانه انجام شد. دعوت در این دوره شرایط خاصی را دنبال کرد و افراد معدودی به اسلام گرویدند.[/]
[=&quot]در آغاز دعوت، حضرت خدیجه(س) و حضرت علی(ع) به اسلام گرویدند. پس از آنها زید بن حارثه کلبی که غلام اهدایی خدیجه(س) به پیامبر(ص) بود، اسلام آورد. نکته جالب آن است که زید را پیامبر(ص) آزاد کرد و پسر خویش نامید. به همین دلیل، او را زید بن محمد می نامیدند. تا آنکه آیه:«[/][=&quot]ادْعُوهُمْ لِآبائِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ فَإِنْ لَمْ تَعْلَمُوا آباءَهُمْ فَإِخْوانُكُمْ فِي الدِّينِ وَ مَواليكُم[/][=&quot]...»([/][=&quot]الأحزاب، 5) [/][=&quot]نازل شد. بدین جهت پس از آن اورا زید بن حارثه نامیدند.[/]
[=&quot]ولی اسلام در کمیان نزدیکان پیامبر(ص) محصور نماند و به مردان قریش سرایت کرد. از جمله ابوبکر که مردی ثروتمند بود و از انساب قریش به خوبی اطلاع داشت، اسلام آورد. به سبب اسلام آوردن او کسان دیگری به اسلام ایمان آوردند. از جمله عثمان بن عفان که در آن وقت بیش از بیست سال نداشت.پس از وی زبیر بن عوام که تازه بالغ بود و سعد بن ابی وقاص و عبد الرحمن بن عوف و طلحة بن عبیدالله به پیروی از ابوبکر اسلام آوردند.[/]
[=&quot]پس از این گروه ابو عبیده جراح و ارقم بن ابی ارقم اسلام آوردند. ارقم کسی بود که خانه خود را محل دعوت اسلام قرار داده بود و هنوز هم آثار خانه او در مکه باقی است.[/]
[=&quot]این دعوت را دعوت افراد می نامند زیرا پیامبر(ص) این اشخاص را یکایک و به صورت انفراد به دین اسلام دعوت می کرد. در تاریخ اسلام به این گروه از مسلمانان سابقون و پیشقدامان در دین هم می گویند.[/]
[=&quot]منبع: حسن ابراهیم حسن، تاریخ سیاسی اسلام، ج1، ص75 [/]