دین و مذهب

انتخاب دین و خروج از آن

سلام و خسته نباشید.

لطفا سوالات رو بترتیب پاسخ دهید .

حکم خارج شدن از دین اسلام چیست؟

تشخیص دین حق با چه کسی است؟

آیا اسلام همین حق را برای دیگر ادیان قایل است که همان حکم خروج از دین (اسلام) را در مورد پیروانشان اجرا کنند؟

آیا خداوند عدالت را در تبلیغ دین کامل خودش در جهان رعایت کرده است؟

انجمن: 

بسم الله الحمید المجید....با سلام...می دانیم حضرت محمد صلوات الله علیه و آله اهل قاره آسیا است و اگر اشتباه نکنم حضرت عیسی علیه سلام اهل قاره اروپا.... اکثر انسانهای قاره آسیا مذهب اسلام دارند و اکثر انسان های اروپا مذهب مسیحیت دارند.... آیا این نشان نمی دهد اکثر انسان ها دنبال حقیقت نیستند و فقط یه جورایی میشه گفت آنچه از اجداد و پدر و مادر و پیامبران و نزدیکان خودشان بوده به ارث بردند بدون درک و فهم کامل...یعنی اکثر ما مسلمونای آسیا نمی دونیم چیز زیادی از مسیحیت و اکثر مسیحیان اروپا چیزی نمی دونند از اسلام...درسته هر دو دین خدا هستند و مسیحیت بوضوح اکنون نابود شده و تحریف شده ولی منظور من از این سوال اینه که واقعا اکثر انسان ها زیاد حقیقت خدا براشون مهم نیست و بیشتر از سر ترس جهنم و شوق بهشت دینی که به ارث بردند رو دارند....و از طرفی طبق آیه زیبای قرآن خدا هرکس رو طبق جنبه و قدرت او امتحان می کند اما خوب چرا خدا دین کامل خود که اسلام است رو در همه جا یکسان پخش نکرد تا برای کسی بهانه ای نشود که مثلا ما از اسلام چیزی نمی دانستیم....طرف در آمریکا بدنیا بیاد دیگه نمی فهمه اسلام چیه که....احتمال خیلی قوی طبق الگو ها و افراد و ملت ها و قوانین آمریکا بیشتر سمت شهوات حرام و زورگویی و حق خواری و شیطان پرستی گرایش پیدا می کنه.....در کل سوالم اینه که آیا خدا عدالت رو رعایت کرده برای تبلیغ دین کامل خودش در جهان؟

شبهه! مطالعه و پاسخ یا گذر

انجمن: 

سلام
بواسطه برخی مطالبی که در این سایت یا دیگر سایتها خوانده ام شبهات بسیاری وارد میشوند. با توجه به مشکلات زندگی و گرفتاری ها فرصت تحقیق درباره تمام آنها را ندارم.
این شبهات از توحید گرفته تا ریزترین اعتقادات شیعه را دربر میگیرد. حال چه کنم؟ آیا زندگی رو تعطیل کنم و به تحقیق بپردازم یا بیخیال این شبهات بشم و چشم بسته راه قبل رو برم؟

راز اصلی توجه به دین و مذهب چیست؟ فطرت یا نظریات غربی؟؟؟

[=Arial][=&quot]با سلام و درود:Gol:

در این تایپیک، با طرح چند سؤال[/]بصورت گفتمانی،[=&quot] در خصوص راز اصلی گرایش به دین و مذهب، انشاءالله با مشارکت همۀ کاربران و البته پاسخ های کارشناسان، امیدوارم باب بحث خوب و مفیدی کلید بخورد. انشاءالله

سؤال: در طول تاریخ، عالمان دینی ما به ما گفته اند که راز اصلی توجه به مذهب و دین، یک امر فطری است؛ چیزی که از ان به فطرت، یاد می کنند و البته این را هم می دانم که قرآن نیز بر این نکته تأکید دارد، محل سؤال من اینست که پس چگونه است که برخی از متفکران و دانشمندان غربی، در دیدگاه هایشان، عوامل دیگری را سبب اصلی گرایش به دین دانسته اند؟

بدرود ...:Gol:

[/][/]

اختلاف دین و مذهب- پاسخ به شبهات

در یک پست مستقل، کاربر آقای غلامعلی نوری مطالب گوناگونی را در حیطۀ دین و مذهب بیان نموده و در آن خصوص به ایراد شبهه پرداخته بودند، با توجه به پراکندگی و گوناگونی مطالب، بر آن شدیم بمنظور تسهیل در امر پاسخگوئی کارشناسان محترم و مشارکت کاربران در مباحث، مطالب نقل شده از ایشان را تفکیک نموده و در تایپیک هائی مستقل و جداگانه ارسال نماییم. امید انکه با مشارکت شما دوستان، پاسخ هائی متقن و دقیق و مباحث پر باری صورت پذیرد.

شبهه اول : دين از طرف خدا و مذهب ساخته بشر است دين الهي خرافات ندارد ولي مذهب مخلوط خرافات است.


لینک اصلی: اختلافات دین با مذهب