سیاست

تفاوت و تعریف صداقت، سیاست، رندی و دروغ در کتب معنوی و منابع معتبر

یا هو   سلام و عرض ادب در مورد تفاوت و تعریف( صداقت و سیاست و رندی و دروغ ) ممنون میشم اطلاعات مفصل و معتبری در اختیارم قرار بدید خیلی ممنون

به عنوان یک جوان به چه چیزی امید داشته باشم و با این زشتی و پلیدی چه کنم؟

با سلام
میدانم که در این سایت معمولا مباحث سیاسی به جایی نمیرسه چون معمولا دوستان رعایت نمیکنن و بحث ها به جدل و ... تبدیل میشه
اما احساس کردم باید این سوال رو مطرح کنم
من به عنوان یک جوان از این همه دروغ و بی قانونی خسته شدم
بنده به عنوان یک ایرانی یک انسان یک مسلمان یک شهروند چکار باید بکنم؟ لطفا منو راهنمایی کنید؟!
بگذارید چند مثال بزنم
زلزله ای در کرمانشاه اتفاق افتاد در روز های اول مثلا فرماندار میومد میگفت فلان قسمتو کمک رسانی کردیم خبرنگاران میرفتن میدیدند کمکی نشده
میگفتن مثلا فلان کودک از سرما مرده اول استاندار تگذیب میکرد بعد رئیس ستاد فلان تایید میکرد بعد دادستان فلان میکفت دروغ دشمنان و معاندان انقلابه بعد فرماندار میگفت راسته خبر و ابراز تاسف میکرد

تجاوزی در جنوب کشور شده جدیدا اتفاق افتاده و امام جمعه اهل سنت میاد میگه به 41 نفر تجاوز شده دادستان شهر میاد تکذیب میکنه

در فلان شهر امام جمعه شهر هر رفتار و بی قانونی میخواد می کند و به هیچ کسم پاسخ گو نیست به راحتی دروغ میگوید به راحتی میکوید فلان طرح اگر تصویب شود نمایندگان مجلس وطن فروش هستن
و رسما به نمایندگان یک ملت توهین میکند و در امور مجلس یک کشور دخالت میکند

در مسئله ورود یک عضو زرتشتی به شورای شهر شورای نگهبان به راحتی نظر مجلس و نمایندگان یک ملت را رد میکند و با یک سری بحث بی منطق مانع حضور یک منتخب ملت به شورای شهر میشود
در حالی که نماینده مجلس همان اقلیت در مجلس است به راحتی به خواست ملت توهین میشه و کسیم پاسخگو نیست

مسائل پیش پا افتاده ای مثل حضور زنان در ورزشگاه و غیره مسئله روز مملکت بوده و هر روز یک مسئولی یک نظری میدهد و آخر هم معلوم نیست چه میشود در حالی که همین زنان در پارک ها و سینما ها
هم هستند

همه این ها مثال هست از بی قانونی ها از دروغگویی ها از بی عدالتی ها
و هیچکس هم عزمی ندارد برای حل این موارد هر حادثه ای که پیش میاد اول تکذیب میکنند بعد تایید میکنند! به یک سری کودک تجاوز شده اول میگن 17 نفر بعد پزشکی قانونی میگه کمترن

من به عنوان یک ایرانی چکار کنم با این همه زشتی و پلیدی؟ آیا باید امیدوارم باشم؟ به چه چیزی؟
رهبر این کشور آقای خامنه ای مدام بر امیدواری تاکید میکنن ولی دلیل امیدوار بودن رو نمیگن؟؟؟؟
مسئله خوردو و کیفیتش کی حل میشه؟ مسئله تحریم و گرانی کی حل میشه؟ مسئله نظام فاجعه بار آموزشی کی حل میشه؟ مسئله آلودگی هوا کی حل میشه؟ بحران آب کی حل میشه؟ گرد و غبار خوزستان کی حل میشه؟مسئله کاغذ بازی اداری و رشوه و دواندن ملت کی حل میشه؟ حضور بانوان در ورزشگاه کی حل میشه؟ دزدی ها در فوتبال و دلالی هاش کی حل میشه؟
بی عدالتی ها در قوه قضاییه کی حل میشه؟ بحث فیلترینگ کی حل میشه؟ دروغ گویی و سانسور های غیر ضروری صدا و سیما کی حل میشه؟
بنده به عنوان یک جوون ندیدم مسئولین این مملکت به طور جدی به فکر حل مسئله باشن
لطفا کارشناس محترم پاسخ بدن من به عنوان یک جوان باید چکار کنم و به چه چیزی امید داشته باشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سیاست و رهبر

سلام[emoji4]
.
سوالی دارم که امیدوارم بدون حب و بغض جواب بدین.
.
آیا رهبر مسئول امور سیاسی مملکت نیست؟!مشکلات سیاسی کشور توسط چه کسی یا کسایی بایستی مدیریت شود؟!و درکل وظایف رهبری چیست؟!
.
ممنونم[emoji257]

انقلاب اسلامی یا انقلاب مسلمونا؟

سلام
آیا صرف رسیدن مسلمانان به دستاوردهای سیاسی مثل مقاومت برعلیه زورگویان عالم..،میشه اسم انقلاب ایران را اسلامی گذاشت؟

نتایج اثبات خدا

من همیشه یک سوال تو ذهنمو نتونستم جواب بدم...گیرم همه حرفای مذهبیون درست باشه و خدایی هست با اینکه شخصا قانع نشدم...سوال اینه فلسفه خلقت تو دوران ما چیه یعنی اگه فرض کنیم شیعه دوازده امامی و ولایت فقیه راه سعادت بنده و ملت ما در حال حاضر میباشد..نتیجه میگیریم هدف خدا از این کارا چی بود که اخرش بعد این همه کش و قوس فراوان تو دستگاه خلقتش زنا با چادر سیاه بیان بیرون...سگ امام حسین بشیم...آهنگ و موسیقی گوش ندیم....مراسم 3 و 7 و چهل و سال بگیریم واسه مرده هامون...هزاران مقبره امام زاده بسازیم...چندین میلیارد خرج مقبره امام خمینی کنیم..در حالیکه هزاران جوان بیکار از بیکاری و فقر دارن افسرده و داغون میشن...با عجز و ناله هزاران سال منتظر ظهور امام زمان باشیم تا بیاد مارو نجات بده بعد فوت امام زمان هم بقیه ائمه از قبر زنده بشن و رهبری مسلمونارو تو دست بگیرن تا وقتی قیامت بشه...آیا واقعا خدا این کارهای مارو دوست داره؟ آیا هدف ما از زندگی این کارای عجیب غریبه؟ که با عقل هیچ انسان آزاد اندیشی تو قرن 21 سازگار نیست...یعنی واقعا کدوم آدم عاقلی تو جهان با این حرفا خندش نمیگیره؟...واقعا هدف خدا از خلقت این بود من برم این همه امامزاده زیارت کنم؟ تو این دوران مدرن چرا آدمو گیچ میکنن اینقد...اصلا مخ آدم هنگ میکنه با این همه رفتار متناقض عقل و منطق...من همیشه افسوس اینو میخورم ای کاش دین وارد اداره کشور و اقتصاد و سیاست نمیشد تا من نسبت به دین بدبین نشم...به خدا قاطی شدن دین در سیاست های کلی کشور تو همه زمینه ها باعث بدنامی دین میشه...اگه دین تو حوزه شخصی آدما بود الان کمتر مورد انتقاد بود....مهم نیست که ما ثابت کنیم خدا هست یا نیست مهم اینه نباید وارد سیاست بشه چون اگه بشه به خودمون و میلیون ها نفر انسان خیانت کردیم...چون هیج عقلایی در جهان نمی پذیرن کشور رو بر اساس دین پیش بریم

آیت الله بهجت و جدایی دین از سیاست

سلام
بزرگترین تلاش دشمن این است که بگوید دین از سیاست جداست. اونوقت دیگه معاویه حکومت کنه مردمم تا دلشون میخواد نماز بخونن اما معاویه حاکمشون باشه! معاویه علنی بگه من برا نماز و قرآن جنگ نکردم من میخواستم رو گردنتون سوار بشم حالا نماز بخونید تا بترکید!

اما چطور امکان داره شخص برجسته ای مانند آیت الله بهجت این عقیده را داشته باشد که دین از سیاست جداست؟
تا با بعضیا حرف میزنم میگن دین از سیاست جداست سیاست کثیفه برو از بهجت یا بگیر!

واقعا مرحوم فقط در مسجد بودند و از سیاست به دور و هیچ منصبی نداشتند؟ آیا فقط پیش نماز یک مسجد کوچک بودند؟

اصلاً این موضوع صحت داره؟

ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور، سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه را ابلاغ کردند.
این سیاست‌های کلی بر پایه‌ی محورهای سه‌گانه‌ی «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه‌ی علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» و با درنظرگرفتن واقعیت‌های موجود در صحنه‌ی داخلی و خارجی تنظیم شده است تا با تحقق اهداف برنامه‌ی ششم، به ارائه‌ی الگوی برآمده از تفکر اسلامی در زمینه‌ی پیشرفت که به‌کلّی مستقل از نظام سرمایه‌داری جهانی است، کمک کند.
سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه دارای ۸۰ بند و شامل سرفصل‌های امور: «اقتصادی»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «اجتماعی»، «دفاعی و امنیتی»، «سیاست خارجی»، «حقوقی و قضایی»، «فرهنگی» و «علم، فناوری و نوآوری» است.
متن ابلاغیه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور که همزمان برای مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده، به این شرح است.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
جناب آقای دکتر روحانی
رئیس‌جمهور محترم
با سلام و تحیت،
اینک که در آستانه‌ی ماه‌های آغازین دهه‌ی دوّم چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ی کشور قرار داریم، سیاست‌های کلی برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی ششم توسعه ابلاغ می‌گردد.
این مجموعه پس از بررسی‌های فراوان و مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و بر پایه‌ی محورهای سه‌گانه‌ی «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه‌ی علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» تنظیم شده است.
اتکاء بر توانایی‌های انسانی و طبیعی و امکانات داخلی و فرصت‌های وسیع برآمده از زیرساخت‌های موجود در کشور و بهره‌گیری از مدیریت جهادی و روحیه‌ی انقلابی و تکیه بر اولویت‌های اساسی آمده در سیاست‌های کلی: «اصل ۴۴»، «اقتصاد مقاومتی»، «علم و فناوری»، «نظام اداری» و «جمعیّت» و از همه بالاتر توکل به قدرت لایزال الهی می‌تواند ما را به‌رغم تمایل و اراده‌ی دشمنان عنود، با تحقق اهداف برنامه‌ی ششم در ارائه‌ی الگویی برآمده از تفکر اسلامی در زمینه‌ی پیشرفت که به‌کلّی مستقل از نظام سرمایه‌داری جهانی است، یاری رساند.
در تدوین این سیاست‌ها تلاش شده است با درنظرگرفتن واقعیت‌های موجود در صحنه‌ی داخلی و خارجی، مجموعه‌ای به‌عنوان سیاست‌های کلی که مبنای تنظیم قانون پنج‌ساله‌ی ششم خواهد بود، تعیین شود که در یک دوره‌ی پنج‌ساله کاملاً دست‌یافتنی باشد.
مراقبت و دقّت نظر جناب‌عالی و سایر مسئولان در قوای سه‌گانه و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، اطمینان لازم را برای حُسن اجرای این سیاست‌ها در مراحل تنظیم و اجرای برنامه، تأمین خواهد کرد.
لازم است قدردانی خود را از تلاش‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت دولت، دبیرخانه‌ی مجمع و کارشناسان فعال و همکار در این مجموعه‌ها و سایر دست‌اندرکارانِ تنظیم و تدوین این سیاست‌ها در روند جدید، ابراز دارم.
نسخه‌ای از این سیاست‌ها همزمان برای مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌گردد.
سیّدعلی خامنه‌ای
۹/ تیرماه/ ۱۳۹۴

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه

- امور اقتصادی
۱- رشد اقتصادی شتابان و پایدار و اشتغال‌زا به‌گونه‌ای که با بسیج همه‌ی امکانات و ظرفیت‌های کشور، متوسط رشد ۸ درصد در طول برنامه محقق شود.
۲- بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و تقویت ساختار رقابتی و رقابت‌پذیری بازارها.
۳- مشارکت و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی با ایفای نقش ملی و فراملی آنها در تحقق اقتصاد مقاومتی.
۴- توسعه‌ی پیوندهای اقتصادی و تجاری متقابل و شبکه‌ای کشور به‌ویژه با کشورهای منطقه‌ی آسیای جنوب غربی، تبدیل‌شدن به قطب تجاری و ترانزیتی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه با کشورهای طرف تجارت در چارچوب بندهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی.
۵- گسترش و تعمیق نظام جامع تأمین مالی و ابزارهای آن (بازار پول، بازار سرمایه و بیمه‌ها) با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی و افزایش سهم مؤثر بازار سرمایه در جهت توسعه‌ی سرمایه‌گذاری و ثبات و پایداری و کاهش خطرپذیری فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کشور با تأکید بر ارتقاء شفافیت و سلامت نظام مالی.
۶- تأمین مالی فعالیت‌های خرد و متوسط به‌وسیله‌ی نظام بانکی.
۷- ارتقاء کیفی و کمّی نظام جامع صنعت بیمه و ابزارهای آن (بازارهای رقابتی، بیمه‌‌ی اتکایی و...) با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی به‌منظور توسعه‌ی سرمایه‌گذاری و ثبات و پایداری و کاهش خطرپذیری فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کشور.
۸- جذب سرمایه‌ی ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی با ایجاد انگیزه و مشوق‌های لازم.
۹- اعمال نظارت کامل و فراگیر بانک مرکزی بر بازار و مؤسسات پولی، بانکی و اعتباری و ساماندهی مؤسسات و بازارهای غیرمتشکل پولی و مالی در جهت ارتقاء شفافیت و سلامت و کاهش نسبتِ مطالبات غیرجاری به تسهیلات.
۱۰- تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن، از منبع تأمین بودجه‌ی عمومی به «منابع و سرمایه‌های زاینده‌ی اقتصادی» و دائمی شدن اساسنامه‌ی صندوق توسعه‌ی ملی با تنفیذ اساسنامه‌ی موجود و واریز سالانه ۳۰ درصد از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه‌ی ملی و افزایش حداقل ۲ واحد درصد سالیانه به آن.
۱-۱۰- استقلال مدیریت حساب‌ها از بانک مرکزی.
۲-۱۰- ارائه‌ی تسهیلات از منابع صندوق توسعه‌ی ملی به بخش‌های غیردولتی به‌صورت ارزی.
۳-۱۰- استقلال مصارف صندوق توسعه‌ی ملی از تکالیف بودجه‌ای و قوانین عادی.
۴-۱۰- سپرده‌گذاری ارزی حداکثر ۲۰ درصد از منابع ورودی صندوق، نزد بانک‌های عامل در قبال اخذ خط اعتباری ریالی از بانک‌های مذکور برای ارائه‌ی تسهیلات ریالی به بخش کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و تعاونی با معرفی صندوق توسعه‌ی ملی.
۱۱- تکمیل زنجیره‌ی ارزش صنعت نفت و گاز و کاهش شدت انرژی.
۱۲- حمایت از تأسیس شرکت‌های غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اکتشاف (نه مالکیت)، بهره‌برداری و توسعه‌ی میادین نفت و گاز کشور به‌ویژه میادین مشترک در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴.
۱۳- افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین و گسترش نیروگاه‌های پراکنده و کوچک‌مقیاس.
۱۴- تحقق کامل هدفمندسازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی.
۱۵- واگذاری طرح‌های جمع‌آوری، مهار، کنترل و بهره‌برداری از گازهای همراه تولید در کلیه‌ی میادین نفت و تأسیسات صنعت نفت به مردم.
۱۶- افزایش ارزش‌افزوده از طریق تکمیل زنجیره‌ی ارزش صنعت نفت و گاز و توسعه‌ی تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه (بر اساس شاخص شدت مصرف انرژی).
۱۷- دانش‌بنیان نمودن صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز با تأسیس و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی، مهندسی، ساخت، نصب تجهیزات و انتقال فناوری به‌منظور افزایش خودکفایی.
۱۸- افزایش مستمر ضریب بازیافت و برداشت نهایی از مخازن و چاه‌های نفت و گاز.
۱۹- تقسیم کار و تعیین نقش ملی در مناطق، استان‌ها، نواحی و سواحل و جزایر کشور با رعایت الزامات آن در چارچوب سیاست‌های کلیِ مربوط، به‌منظور افزایش تولید ثروت ملی و حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستایی.
۲۰- اتخاذ برنامه‌ها و اقدامات اجرایی جهت توسعه‌ی روستایی کشور برای تثبیت جمعیت و تشویق مهاجرت به مناطق روستایی و عشایری (کانون تولید و ارزش‌آفرینی) با برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی، تعیین سهم واقعی در توزیع منابع و ارتقاء شأن و منزلت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و حمایت‌های ویژه از فعالیت‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی مزیت‌دار بومی و مقاوم‌سازی تأسیسات و زیرساخت‌ها و اماکن روستایی با تأکید بر بند ۹ سیاست‌های کلی کشاورزی.
۲۱- توسعه‌ی اقتصاد دریایی جنوب کشور در محور چابهار – خرمشهر با تأکید بر سواحل مکران.
۲۲- برنامه‌ریزی برای دستیابی به ضریب جینی ۰/۴۳
۲۳- توسعه‌ی بازارهای دریایی و ایجاد مناطق مهم اقتصادی در زمینه‌های دارای مزیت.
۲۴- اولویتِ ‌بخشِ ریلی در توسعه‌ی حمل‌ونقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن.
۲۵- توسعه‌ی حمل‌ونقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه‌های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه کریدور شمال – جنوب با هدف توسعه‌ی صادرات و ترانزیت بار.
۲۶- افزایش نرخ رشد ارزش‌افزوده‌ی بخش‌های صنعت، معدن و صنایع معدنی و افزایش صادرات محصولات آن با اجرای سیاست‌های کلی صنعت و معدن.
۲۷- دانش‌بنیان نمودن شیوه‌ی تولید و محصولات صنعتی و خدمات وابسته به آن، نشان‌سازی تجاری و تقویت حضور در بازارهای منطقه و جهان.
۲۸- اولویت دادن به حوزه‌های راهبردی صنعتی (از قبیل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، حمل‌ونقل، مواد پیشرفته، ساختمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوافضا، دریا، آب و کشاورزی) و افزایش ضریب نفوذ فناوری‌های پیشرفته در آنها.
۲۹- اولویت دادن به تأمین مواد مورد نیاز صنایع داخلی کشور با تأکید بر تکمیل ظرفیت زنجیره‌ی ارزش‌افزوده‌ی مواد معدنی و اجرای بند ۳ سیاست‌های کلی معدن.
۳۰- تدوین و اجرای سند جامع و نقشه‌ی راه تحول نظام استانداردسازی کشور و مدیریت کیفیت.
۳۱- استقرار نظام جامع و کارآمد آمار و اطلاعات کشور.
- امور فناوری اطلاعات و ارتباطات
۳۲- کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه‌ی دولت الکترونیک در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات.
۳۳- توسعه‌ی محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور تا حداقل پنج برابر وضعیت کنونی و بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی.
۳۴- ایجاد، تکمیل و توسعه‌ی شبکه ملی اطلاعات و تأمین امنیت آن، تسلط بر دروازه‌های ورودی و خروجی فضای مجازی و پالایش هوشمند آن و ساماندهی، احراز هویت و تحول در شاخص ترافیکی شبکه به‌طوری‌که ۵۰ درصد آن داخلی باشد.
۳۵- بهره‌گیری از موقعیت ممتاز کشور با هدف تبدیل ایران به مرکز تبادلات پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات منطقه و گسترش حضور در بازارهای بین‌المللی.
۳۶- حضور مؤثر و هدفمند در تعاملات بین‌المللی فضای مجازی.
۳۷- افزایش سهم سرمایه‌گذاری زیرساختی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تا رسیدن به سطح کشورهای برتر منطقه.
۳۸- توسعه‌ی فناوری فضایی با طراحی، ساخت، آزمون، پرتاب و بهره‌برداری از سامانه‌های فضایی و حفظ و بهره‌برداری حداکثری از نقاط مداری کشور.

- امور اجتماعی
۳۹- ارتقاء سلامت اداری و اقتصادی و مبارزه با فساد در این عرصه با تدوین راهبرد ملی مبارزه با فساد و تصویب قوانین مربوط.
۴۰- استقرار نظام جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد و چندلایه‌ی تأمین اجتماعی کشور.
۴۱- توانمند‌سازی و خوداتکائی اقشار و گروه‌های محروم در برنامه‌های مربوط به رفاه و تأمین اجتماعی.
۴۲- ارتقاء کیفیت و اصلاح ساختار بیمه‌های تأمین اجتماعی پایه (شامل بیمه‌ی درمان، بازنشستگی، ازکارافتادگی و...) برای آحاد مردم.
۴۳- اجرای سیاست‌های کلی سلامت با تصویب قوانین و مقررات لازم با تأکید بر:
۱-۴۳- تهیه‌ی پیوست سلامت برای قوانین مرتبط و طرح‌های کلان توسعه‌ای.
۲-۴۳- اصلاح ساختار نظام سلامت بر اساس بند ۷ سیاست‌های کلی سلامت.
۳-۴۳- تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت و توسعه‌ی کمی و کیفی بیمه‌های سلامت.
۴-۴۳- افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی خدمات و مراقبت‌های جامع و یکپارچه‌ی سلامت در قالب شبکه‌ی بهداشتی و درمانی منطبق بر نظام سطح‌بندی و ارجاع.
۴۴- توسعه‌ی تربیت‌بدنی و ورزش همگانی.
۴۵- فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌ها و ترتیبات لازم برای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت.
۴۶- تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه‌ی عرصه‌ها‌ و توجه ویژه به نقش سازنده‌ی آنان.
۴۷- اولویت دادن به ایثارگران انقلاب اسلامی در تسهیلات مالی و فرصت‌ها و امکانات و مسئولیت‌های دولتی در صحنه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی.
۴۸- هویت‌بخشی به سیمای شهر و روستا و بازآفرینی و روزآمدسازی معماری اسلامی – ایرانی.
۴۹- سامان‌بخشی مناطق حاشیه‌نشین و پیشگیری و کنترل ناهنجاری‌های عمومی ناشی از آن.
۵۰- توسعه‌ی پایدار صنعت ایرانگردی به‌گونه‌ای که ایرانگردهای خارجی تا پایان برنامه‌ی ششم به حداقل پنج برابر افزایش یابد.
۵۱- حمایت از صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی کشور.

- امور دفاعی و امنیتی
۵۲- افزایش توان دفاعی در تراز قدرت منطقه‌ای در جهت تأمین منافع و امنیت ملی با تخصیص حداقل ۵ درصد بودجه‌ی عمومی کشور برای بنیه‌ی دفاعی.
۵۳- ارتقاء توان بازدارندگی کشور با:
۱-۵۳- توسعه‌ی توان موشکی و فناوری‌ها و ظرفیت تولید سلاح‌ها و تجهیزات عمده‌ی دفاعی برترساز با توان بازدارندگی و متناسب با انواع تهدیدات.
۲-۵۳- گسترش هوشمندانه و مصون‌سازی پدافند غیرعامل با اجرای کامل پدافند غیرعامل در مراکز حیاتی و حساس کشور.
۳-۵۳- افزایش ظرفیت‌های قدرت نرم و دفاع سایبری و تأمین پدافند و امنیت سایبری برای زیرساخت‌های کشور در چارچوب سیاست‌های کلی مصوب.
۵۴- تقویت کمی و کیفی بسیج مستضعفان.
۵۵- تأمین امنیت پایدار مناطق مرزی با انسداد کامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، توسعه و تقویت یگان‌های مرزبانی، مشارکت‌دهی مرزنشینان در طرح‌های امنیتی، توسعه‌ی فعالیت‌های اطلاعاتی و تقویت دیپلماسی مرزی.
۵۶- برنامه‌ریزی برای کاهش جرم و جنایت با هدف کاهش ۱۰ درصدی سالانه‌ی مصادیق مهم آن.
۵۷- مبارزه‌ی همه‌جانبه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی و مدیریت مصرف با هدف کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد تا پایان برنامه.
۵۸- پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز از مبادی ورودی تا محل عرضه‌ی آن در بازار.

- امور سیاست خارجی
۵۹- حفظ و افزودن بر دستاوردهای سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه‌ی آسیای جنوب غربی.
۶۰- اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف توسعه‌ی سرمایه‌گذاری خارجی، ورود به بازارهای جهانی و دستیابی به فناوری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز.
۶۱- توسعه‌ی کمّی و کیفی رسانه‌های فرامرزی با زبان‌های رایج بین‌المللی.
۶۲- ایجاد زمینه‌های لازم در جهت جلب سرمایه و توان علمی و تخصصی ایرانیان خارج از کشور در توسعه‌ی ملی و تأثیر بر سیاست‌های نظام سلطه در دفاع از منافع ملی.
۶۳- بهره‌گیری حداکثری از روش‌ها و ابزارهای دیپلماسی نوین و عمومی.

- امور حقوقی و قضایی
۶۴- بازنگری در قوانین جزایی به‌منظور کاستن از محکومیت به حبس و تبدیل آن به مجازات‌های دیگر و متناسب‌سازی مجازات‌ها با جرائم.
۶۵- بهبود بخشیدن به وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها.
۶۶- حمایت قضائی مؤثر در تضمین حقوق مالکیت و استحکام قراردادها به‌منظور توسعه‌ی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی.
۶۷- توسعه‌ی ثبت رسمی اسناد و املاک و مالکیت‌های معنوی و ثبت رسمی مالکیت‌های دولت و مردم بر املاک و اراضی کشور در نظام کاداستر و گسترش فناوری‌های نوین در ارائه‌ی خدمات ثبتی.

- امور فرهنگی
۶۸- تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دستاوردهای جمهوری اسلامی.
۶۹- ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و فرهنگ‌سازی درباره‌ی اصلاح الگوی مصرف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.
۷۰- اجرای نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور و تهیه‌ی پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم.
۷۱- حمایت مادی و معنوی از هنرمندان، نوآوران، محققان و تولیدکنندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنریِ مقوّم اخلاق، فرهنگ و هویت اسلامی – ایرانی.
۷۲- حضور مؤثر نهادهای فرهنگی دولتی و مردمی در فضای مجازی به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ، مفاهیم و هویت اسلامی - ایرانی و مقابله با تهدیدات.
۷۳- توجه ویژه به توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی در ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور.

- امور علم، فناوری و نوآوری
۷۴- دستیابی به رتبه‌ی اول منطقه در علم و فناوری و تثبیت آن با اهتمام به تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری.
۷۵- اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و تأکید بر دوران تحصیلی کودکی و نوجوانی.
۷۶- افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور.
۷۷- توسعه‌ی علوم پایه و تحقیقات بنیادی، نظریه‌پردازی و نوآوری در چارچوب سیاست‌های کلی علم و فناوری و نقشه‌ی جامع علمی کشور.
۱-۷۷- ساماندهی نظام ملی آمار و اطلاعات علمی، پژوهشی و فناوری جامع و کارآمد.
۲-۷۷- تحول و ارتقاء علوم انسانی به‌ویژه تعمیق شناخت معارف دینی و مبانی انقلاب اسلامی.
۷۸- تنظیم رابطه‌ی متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب‌سازی سطوح و رشته‌های تحصیلی با نقشه‌ی جامع علمی کشور و نیازهای تولید و اشتغال.
۷۹- گسترش همکاری و تعامل فعال، سازنده و الهام‌بخش در حوزه‌ی علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه جهان اسلام و توسعه‌ی تجارت و صادرات محصولات دانش‌بنیان.
۸۰- توسعه و ساماندهی نظام ملی نوآوری و حمایت از پژوهش‌های مسأله‌محور و تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری، و توسعه‌ی نظام جامع تأمین مالی در جهت پاسخ به نیاز اقتصاد دانش‌بنیان.
http://s-gomnam.ir/eslam/showthread.php?tid=13945&pid=17425#pid17425

دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان عزیز و گرامی


در این تاپیک قصد دارم دلایل عقب افتادگی کشور جمهوری اسلامی ایران را بیان کنم.البته از نگاهی جدید و تقریبا نو.
کسانی که دم از رفراندوم میزنند این تاپیک را دونبال کنند.و خوب ببینند که نسخه ای که غرب پیچیده است برای ما خوب است یا خیر.

سال 1501 میلادی برابر با 880 هجری شمسی و از آغاز سلسله صفویه که خود این سلسله با هرج و مرج های از سال 1490 غیر علنی شروع به کار کرد.تا در نهایت شاه اسماعیل در سن 14 سالگی در سال 1501 اولین پادشاه سلسله صفویه باشد.
این دوران که 221 سال به طول انجامید دوران طلایی پس از اسلام بود.

بعد از این دوران حکومت ایران به شدت رو به زوال میرود و دلیل اصلی آن این بود که حکومتها به ثبات نرسیده بودند.

دقیقا از اواخر این دوران بود که کشور ایران بخاطر هرج و مرج های کلان کشوری که آن هم سیاست غرب بود رو به زوال رفت. البته افراد قدرتمندی در این دروان ها ظهور کردند که متاسفانه حذف فیزیکی شدند.

طول حکومت محمود افغان از 1722 یعنی بعد از سقوط سلسله صفویه تا سال 1729 در واقع هفت سال.

طول حکومت افشاریه از سال 1729 الی 1747 در مجموع 21 سال.

از سال 1747 الی 1749 کشور ایران دچار هرج و مرج میشود و در نهایت از سال 1749 حکومت زندیه به قدرت می رسد و تا سال 1779 به مدت 30 سال حکومت میکند.

از سال 1779 الی 1789 به مدت ده سال دوباره کشور دوچار هرج و مرج می شود.

و از سال 1789 حکومت قاجاریه ظهور میکند و تا سال 1924 یعنی به مدت 135 سال حکومت میکند.

و از سال 1924 الی 1978 به مدت 54 سال حکومت پهلوی.

و از سال 1978 (57) تا هم اکنون حکومت جمهوری اسلامی ایران روی کار آمد.

ان چیز که به عینه قابل لمس است این است که تمام این افولهای حکومتی باعث عقب ماندگی ایران شد. و هرگاه در حکومتی افرادی درصدد برامدند که پایه ها حکومت را تقویت کنند ابتدا آن شخص حذف شده است و سپس حکومت تغییر کرد.

اگر امروز غرب به خیال خودش به یک ثبات رسیده است بابت این است که از سال 1453 یعنی بیش از 560 سال است که نوع سیاست کشورش تغییر نکرده است.
و تاریخ ثابت کرده است غرب همواره با اختلاف افکنی در شرق تلاش کرده است تا نگذارد حکومتها به یک اقتدار و ثبات برسند.

امروز هم عده ای آمده اند دم از رفراندوم میزنند بدون آنکه اصلا تاریخ را مطالعه کرده باشند ، بدون اینکه پیامد آن را بدانند.

ادامه دارد ...............

آیا جنگ احزاب سیاسی در یک کشور جنگ نخبگان نیست؟ (لزوم اجتناب از این آسیب در ایران)

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا رسول الله(ص)






السلام علیک یا امیرالمومنین (ع)

السلام علیکم یا اهل بیت نبوه (ع)

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

================================




[=arial]

[=114][=#333333][=#333333][=#333333][=#333333][=#333333][=#333333][=#333333][=#333333][=#333333][=#333333]

با سلام و عرض ادب

مدتی است که این مسئله ذهنم رو مشغول کرده است، لذا تصمیم گرفتم برای تایید و صحت استدلال هایم این مطلب را این جا مطرح کنم تا اساتید بزرگوار راهنمایی کنند:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

استکبار و استعمار جهانی برای این که مانع پیشرفت و استقلال ملت ها شوند با ایجاد اختلاف میان اقوام باعث عقب ماندگی آنها می شوند،برخی مواقع که فکر می کنیم ، به خودمان می گوییم که چه طور می شود حکومت های اسلامی و حتی امپراطوی عظیم و قدرتمندی مثل ایران با آن همه سوابق درخشان تاریخی تجزیه شوند و حتی ذلت ببینند؟

از یک طرف می بینیم دشمنان ما چه طور با استفاده از منابع علمی و تعالیم اسلامی و تاریخی ما، رشد و پیشرفت خودشان را فراهم نموده اند،از یک نفر شنیدم که یکی از علما می گفت به چشم خودش دیده است که دشمنان ما در نجف آثار و کتب علمای ما را روی ترازو وزن می کردند و از مردم و بازماندگانشان می خریدند! کتبی که ارزش بسیاری داشت، اما دشمنان با وزن کردن ورق ها آن کتب را می خریدند!:Ghamgin:

اما مسئله این جاست که، دشمن دیگر دلش را به ساده اندیشی و زود باروی برخی جاهلان خوش نکرده است!

مسئله این جاست که دشمن دیگر دلش را به جنگ میان اقوام ملی و اختلافات مذهبی خوش نکرده است!

ایجاد احزاب سیاسی ای که با هم می جنگند نیز یکی از ترفند های دشمن است که باید مراقب باشیم دچار جنگ میان احزاب نشویم ،چون می دانیم جنگ میان احزاب جنگ میان نخبگان است و نخبگان یکی از عوامل پیشرفت کشورمان هستند.

حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند:
"در ممالك ما، و خصوصاً در مملكت ايران، از اول كه احزاب درست شده است، اينها- هر جمعيتى يك حزبى درست كردند دشمن با احزاب ديگر. يك صحنه مبارزه بين احزاب. و اين از باب اين بوده است كه چون خارجيها مى‏خواستند از اختلاف ملتها، از اختلاف توده‏هاى مردم استفاده كنند، يكى از راههايى كه موجب اين مى‏شود كه اختلاف پيدا بشود و مردم با هم در يك مسائلى مجتمع نشوند، قضيه احزاب بوده است. حزب درست مى‏كردند."

صحيفه امام، ج‏5، ص: 276
دشمن با ایجاد احزاب سیاسی صوری و راه انداختن جنگ های صوری ( که حقیقت مسئله نیست) سعی دارد الگویی را برای احزاب و جریان های داخلی کشورمان ایجاد کند و بگوید اگر ما پیشرفت کردیم به خاطر همین مسائل بوده است،عده ای هم فریب این توطئه دشمن را می خورند و در کشور آن را پیاده می کنند.:read:توطئه ای که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) چنین می گوید:"اينها در ممالك خودشان يك چيزى درست مى‏كنند، صورت است، واقعيت ندارد؛ به واسطه آن صورتْ ممالك ديگر را به دام مى‏اندازند، كه آنها وقتى كه احزاب درست مى‏كنند واقعاً با هم دشمن مى‏شوند. "
صحيفه امام، ج‏5، ص: 276

"اساساً باب احزاب، از اول كه پيدا شده است و اينها با هم جنگ و نزاع كردند، به نظر مى‏رسد كه با دست ديگران [بوده‏] براى اينكه اينها با هم مجتمع نشوند. و آنها از اجتماع يك توده‏اى مى‏ترسند، از اين جهت به واسطه اينكه اينها مجتمع با هم نشوند و مربوط با هم نباشند، اين امر را كردند و خودشان هم يك چيزى، صورتى آنجا درست كردند كه اينها ببينند كه مثلًا در مجلس انگلستان حزب كارگر داريم و حزب مثلًا كذا؛ خوب ما هم خوب است داشته باشيم! اما آنها يكجور ديگر فكر مى‏كنند، اينهايى كه از آنها اخذ مى‏كنند يك جور ديگرى فكر مى‏كنند. اينها وقتى كه با هم دو حزب تشكيل دادند، دو جبهه مخالف و دو جبهه دشمن تشكيل مى‏دهند! اين دشمن اوست، او هم دشمن اوست، و آنها استفاده‏اش را مى‏كنند! آنها بازى مى‏دهند اينها را كه البته مملكت متمدن بايد حزب داشته باشد، احزاب داشته باشد؛ خوب پس ما هم بايد احزاب داشته باشيم! اما احزابى كه ما درست مى‏كنيم اين طورى است كه اين حزب با آن حزب تمام عمرش را صرف مى‏كند در اينكه اين او را بكوبد و او اين را بكوبد."

صحيفه امام، ج‏5، ص: 277

[=#000000]
می ترسم که احزاب و جریان های سیاسی فعلیدر کشور ما گرفتار این آسیب شوند و عملا فعالیت احزاب را با میدان جنگ اشتباه بگیرند و از ناکامی یکدیگر خوشحال شوند!

فراموش کنند که مهم مردم است.

فرقی نمی کند که کدام جریان سیاسی از یک شخص حمایت کند! مهم بعد از آن است که هر دو جریان سیاسی توپخانه هایشان را به سمت یکدیگر نشانه بگیرند و هر روز در کشور بلوایی بر پا کنند و حتی خودشان را هم بزنند، چیز هایی که بار ها دیده ایم و شنیده %