اعجاز قرآن

پاسخ به تحدّی قرآن

انجمن: 
سلام خسته نباشید این سوره ای که من نوشتم پاسخی به تحدّی قرآن است که گفته بود اگر میتوانید یک آیه مثل قرآن بیاورید. ما هم یک سوره مثل قرآن آوردیم. این سوره را یک مدرس ادبیات عرب بررسی کرده و اشکال ادبی ای در آن وجود نداشته. چون کارشناس های شما ادبیات عرب بلدند دیگر متن را اعراب گذاری و ترجمه نکردم. خب نظرتون چیه؟ سورة الرمضان بسم الله الرحمن الرحیم و الشهر الرمضان (۱) و ما ادراک ما الشهر الرمضان (۲) لاتقل رمضان بل قل شهر الرمضان (۳) لانّ ذلک شهر عظیم (۴) شهر الذی انزلت فیه القرآن (۵) و افترضت علی عبادی فیه الصیام لعلکم تتّقون (۶) و جعلت فیه لیلة القدر (۷) التی هی خیر من الف شهر (۸) یا ایّها الفاسقین توبوا الی الله فی هذا الشهر لأنّه شهر التوبة و الانابة (۱۰) و هو شهر البرکة و المغفرة و الرحمة (۱۱)  

منحصر به فرد بودن قرآن و اعجاز قرآن

انجمن: 
درود! سوال: پدر من یه پیامبر بوده و معجزه‌ش هم خود من هستم. اگه میتونین شبیه من رو بیارین میتونین ادعای پدر من رو رد کنین و دینی که آورده رو جعلی بدونین در غیر این صورت این بحث تمام شده محسوب میشه   منحصر به فرد بودن چیزی شرط لازم برای معجزه بودن اون چیز هست، اما شرط کافی نیست.

یقین آور نبودن اعجاز قرآن

انجمن: 

به نام خدا
با سلام

اعجاز قرآن به هیچ وجه من الوجوه یقین آور نیست . اساسا هدف از معجزه به یقین رساندن مخاطب است . و معجزه باید به گونه ای باشد که هر انسانی در هر زمانی از هر زبانی بتواند شخصا در مورد آن به یقین برسد.

عمده دلیلی که برای اعجاز قرآن بیان میشود " ناتوانی بلغاء و فصحای عرب زمان پیامبر (ص) از آوردن حتی یک آیه مانند قرآن و اعتراف به عجزشان" است .

این کاملا یک دلیل تقلیدی است و به هیچ عنوان یقین آور نیست و به همین دلیل است شما همواره سوالاتی با این مضمون میبینید :

- چگونه میتوان اطمینان داشت در آینده در پاسخ به تحدی قرآن کتابی مانند قرآن و یا بهتر از آن نیاید؟

- معیار قضاوت در این باره چیست ؟

- و چگونه میتوان مطمئن شد که اعراب در پاسخ به تحدی قرآن موفق نشدند ؟

- و ......

پاسخ به پرسش های بالا ممکن است از نظر شما ساده باشد اما منظور من از ذکر کردن آنها چیز دیگریست و آن اینست که :

ریشه ی همه ی این پرسش ها عدم به یقین رسیدن مخاطب است. و این اشکال به نوع معجزه بودن قرآن بر میگردد.

ایا تا به حال کسی از شما پرسیده که :

- معیار قضاوت در مورد زنده کردن مردگان چیست ؟

- چگونه مطمئن شویم که کسی نتوانست دز زمان حضرت عیسی (ع) با تحدی ایشان مقابله کند و مرده را زنده کند ؟

- چگونه مطمئن شویم که کسی در اینده نمی آید که بتواند با معجزه موسی (ع) مقابله کند و یک عصا را تبدیل به یک اژدها کند ؟

مطمئنا هیچ انسان عاقلی چنین سوالاتی نمیپرسد. چرا ؟ چون شخصا و به یقین میداند که چنین اموری معجزه است .

چیزی که نتوان به یقین و از ته قلب به اعجاز آن شهادت داد نمیتواند یک حجت از طرف خدا برای تمام انسان ها باشد.

قرآنِ ائمه

انجمن: 

باسلام با کمی تردید سوالم رو در این قسمت مطرح کردم.

لو كان من عند غير الله لوجدوا فيه اختلافا كثيرا

اگر اهل بیت علیهم السلام اجمعین یا خود نبی اسلام بخواهند قرآن بنویسند آیا مشمول این اطلاق هستند؟

آخرین استدلال یک مسلمان: چون خدا گفته!

انجمن: 

سلام .. جواب این شبهه چیه؟ خیلی مختصر و مفید همه چیو زیر سوال میبره ..

" گفتم: چرا؟
گفت: چون خدا گفته.
گفتم: کی گفته خدا گفته؟
گفت: چون تو قرآن اومده.
گفتم: کی گفته قرآن حرف خداس؟
گفت: خود خدا تو قرآن گفته!
گفتم: من دیگه حرفی ندارم:/"

اعجاز قرآن از نظر آیت الله بهجت (ره) و یک حافظ قرآن

انجمن: 

سلام علیکم

چند روز پیش یک کلیپ از آیت الله بهجت دیدم در مورد اعجاز قرآن که در لینک زیر وجود داره(متنش هم تو همون لینک موجوده)

اعجاز قرآن

تمام بحث هایی که در این سایت راجع به اعجاز شده بود(البته اونهایی که من خوندم و یادمه) از دید کاربران و کارشناسانی هستش که حافظ کل قرآن نیستن و هر کدوم با منطق و علمی که دارند،آیات منقطع شده رو یا به چالش میکشن و یابه اثبات میرسونن.

ولی سوال اصلی من اینه که،آیا تو این سایت حافظ قرآن وجود داره یا رفت و آمد میکنه؟؟یا کسی هست تو این سایت که یک حافظ قرآن بشناسه که بتونه بیاد تو سایت وقت بزاره تو یه تاپیک و اعجاز رو از دید خودش بیان کنه و اگه ممکن باشه به سوالات خارق العاده کاربران این سایت جواب بده؟؟؟[SPOILER](واقعا بعضی از سوالات از دید ابلیس لعنت الله علیه هم مخفی مونده بود که کاربران این سایت تونستن پیداش کنن و یه راه برای گمراه کردن ابلیس درست کنن)[/SPOILER]

پ.ن:منظورم از حافظ کل قرآن این نیست که هر کسی که کل قرآن رو حفظ هستش بیاد،....از اون حافظ ها که برنامه ستاره های شبکه قرآن میاره و قرآن رو به روش های مختلف ضربدری،مربعی و ... میخونند و در کل، حداقل ظاهر کل قرآن رو کامل حفظند...

اگه کسی میشناسه و اون بنده خدا،اعجاز قرآن رو به صرف تحدی کردنش نمیبینه،ممنون میشم معرفی کنه تو سایت و عده ای رو دعاگوی خودش کنه.

اللهم عجل لولیک الفرج
درپناه حق

لیستی از اعجاز و پیشگویی های قرآن

سلام.
لطفا لیستی از معجزات قرآن که تا امروز کشف شده در اختیار بنده قرار دهید.
همچنین در صورت امکان لیستی از پیشگویی های قرآن نیز در اختیار بنده قرار دهید.
خواهشمندم لیست تا حد امکان کامل باشد.
ناگفته واضح است که درخواست توضیح کامل هر کدام از موراد را ندارم.
البته اگر در هر مورد لینکی مرتبط ارائه شود ممنون خواهم شد.

روابط حیرت انگیز در قرآن

انجمن: 

با سلام

چند وقتی هست که در مورد اعجاز عددی در قرآن تحقیق میکنم و بیشتر در مطالبی که میخوانم اعجاز عدد 19 بیشتر مطرح هستند که باعث شد به سرم بزند که با استفاده از سایت تنزیل تعداد تکرار حروف مقطعه را در قرآن جستجو کنم. در نهایت تعداد تکرار حروف مقطعه در قرآن 251864 حرف بود که بر 19 بخش پذیر بود!!! قبلا هم گفتم که بیرون کشیدن روابط عددی از هر کتابی ممکن است (مثل دیوان حافظ که قبلا گفتم) اما حقیقتا روابط عددی در این سطح را هیچ کتابی ندارد!

سوالی هم در ذهنم شکل گرفته که چطور قرآن با وجود اینکه در شرایط مختلف نازل شده چنین روابط حیرت انگیزی دارد؟! ببینید خدا باید قبل از شکل گیری تدریجی قرآن بداند که چه اتفاقاتی برای پیامبر و مسلمین رخ میدهد تا چنین کتابی با چنین روابطی شکل بگیرد پس از قبل همه چیز بر خدا روشن بوده که چه اتفاقاتی رخ میدهد پس اختیار هم چیزی قابل محاسبه مثل معادلات ریاضی است!

با تشکر

3 اعجاز مختلف از قرآن

انجمن: 

با سلام

اعجاز اول:

خدا در قرآن گفته جهنم 7 در دارد:

http://www.parsquran.com/data/show.php?sura=15&ayat=44&user=far&lang=far&tran=1

و جهنم 77 بار در قرآن ذکر شده که مضرب 7 است:

http://www.parsquran.com/data/word.php?user=far&quantity=%D8%AC%D9%87%D9%86%D9%85

اعجاز دوم:

کلمه آدم 25 بار در قرآن آمده است:

http://www.parsquran.com/data/word.php?user=far&quantity=%D8%A2%D8%AF%D9%85

کلمه عیسی هم 25 بار در قرآن آمده:

http://www.parsquran.com/data/word.php?user=far&quantity=%D8%B9%DB%8C%D8%B3%DB%8C

از اول قرآن هفتمین باری که کلمه آدم ذکر شده با هفتمین باری که کلمه عیسی ذکر شده در تنها آیه مشترکی می باشد که اسم هر دو آمده:

(سوره آل عمران آیه 59)

http://www.parsquran.com/data/show.php?user=far&lang=far&sura=3&ayat=59

خدا در این آیه گفته است:

"در واقع مثل عيسى نزد خدا همچون مثل [خلقت] آدم است [كه] او را از خاك آفريد سپس بدو گفت باش پس وجود يافت"

در این آیه خدا میگوید آفریده شدن عیسی مثل آفرینش آدم است و صراحتا خدا بودن یا پسر خدا بودن او را به این روش رد میکند.

اعجاز سوم:

خدا در آیه 88 سوره اسراء میگوید:

"بگو اگر انس و جن گرد آيند تا نظير اين قرآن را بياورند مانند آن را نخواهند آورد هر چند برخى از آنها پشتيبان برخى [ديگر] باشند"

تعداد کلمات این آیه 19 و تعداد حروف آن 76 و تعداد حروف الفبایی که در این آیه آمده اند 19 است که مجموع این شماره ها برابر 114 یعنی تعداد سوره های قرآن است:

"قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا"

برچسب: 

آیا حافظ هم با خدا در ارتباط بوده؟!{دلایلی در رد اعجاز عددی قرآن}

انجمن: 

با سلام

من چند وقت هست که مطالب یک بلاگ را خوانده ام که باعث شده به یکی از مهمترین باورهای خودم یعنی اعجاز عددی در قرآن شک کنم! نویسنده بلاگ که مسلمان هم هست سعی دارد با نشان دادن روابط عددی در دیوان حافظ کل مقوله اعجاز عددی را زیر سوال ببرد! من یک نمونه از نوشته های نویسنده رو برای باورمندان مینویسم و از آنها سوال دارم آیا هنوز بعد خواندن این مطالب به اعجاز عددی باور دارید؟ چرا؟:

با بررسی کتاب دیوان حافظ شیرازی و رابطه آن با اعداد اول مختلف به ویژه عدد 7 نشان خواهیم داد که هیچ معجزه ریاضی وجود ندارد و همه این ها بدیهیات ریاضی هستند که در هر کتاب نظم یافه و تقسیم بندی شده ای به این حجم وجود دارد.


ما در بررسی های خود از کامل ترین و معتبرترین و مهم ترین تصحیح دیوان حافظ یعنی تصحیح غنی - قزوینی استفاده کرده ایم.


کتاب دیوان حافظ از 576 شعر در 5 قالب شعری غزل , قصیده , مثنوی , رباعی و قطعه تشکیل شده است . که شامل 4623 بیت شعر است . این دیوان 495 غزل و 81 شعر دیگر در 4 قالب شعری دارد که شامل 42رباعی , 34 قطعه , 3 قصیده و 2 مثنوی است . تعداد ابیات غزل4192 و تعداد ابیات سایر قالب های شعری 431 بیت شعر است .


در زیر و به عنوان اولین مطلب در این رابطه از کنار هم قرار دادن اعداد اصلی دیوان یعنی 576 و 495 و 81 و 4623 و 4192 و 431 و با ساختن اعداد مختلف مضرب 7 و گاه بس شگفت نشان خواهیم داد که این گونه روابط همگی بسیار هم عادی هستند .




1- اگر بعد از تعداد غزل ها تعداد سایر قالب های شعری را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .


495 81 / 7 = 7083


2- اگر عدد بالا را برعکس کنیم و بین آن تعداد کل اشعار را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است . یعنی بعد از تعداد سایر قالب های شعری تعداد کل اشعار و بعد تعداد اشعار غزل را بیاوریم .


81 576 495 / 7 = 11653785


3- اگر تعداد هر 5 قالب شعری را پشت سر هم قرار دهیم عدد حاصل مضرب 7 است .


495 42 34 3 2 / 7 = 70774776
* برعکس رقمی عدد بالا هم بر 7 بخشپذیر است
234324594 / 7 = 33474942


4- جمع الجمع ارقام سه عدد حاصله بالا و سه عدد اصلی دیوان یعنی 81 و 495 و 576 برابر با آخرین عدد تک رقمی یعنی 9 است .


576 = 5 + 7 + 6 = 18 = 1 + 8 = 9


495 = 4 + 9 + 5 = 18 = 1 + 8 = 9


81 = 8 + 1 = 9


7083 = 7 + 0 + 8 + 3 = 18 = 1 + 8 = 9


11653785 = 1 + 1 + 6 + 5 + 3 + 7 + 8 + 5 = 36 = 3 + 6 = 9


70774776 = 7 + 0 + 7 + 7 + 4 + 7 + 7 + 6 = 45 = 4 + 5 = 9


5- اگر بعد از تعداد کل ابیات تعداد ابیات غزل و بعد تعداد ابیات سایر قالب های شعری و بعد تعداد اشعار غزل و بعد تعداد اشعار 4 قالب شعری دیگر را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .


4623 4192 431 495 42 34 3 2 / 7 = 6604884633070774776


6- اگر بعد از تعداد اشعار غزل تعداد اشعار 4 قالب شعری دیگر و بعد تعداد کل ابیات و بعد تعداد کل ابیات غزل و بعد تعداد ابیات سایر قالب های شعری را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .


495 42 34 3 2 4623 4192 431 / 7 = 7077477606604884633 / 7 = 1011068229514983519


7- اگر بعد از تعداد ابیات غزل تعداد اشعار آن و بعد از آن تعداد ابیات سایر قالب های شعری و بعد تعداد آن 4 قالب شعری را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .


4192 495431 42 34 3 2 / 7 = 598927918774776


8- اگر بعد از تعداد کل ابیات تعداد ابیات غزل و بعد تعداد ابیات سایر قالب های شعری را قرار دهیم عدد حاصل مضرب 7 است .


4623 4192 431 / 7 = 6604884633


9- اگر بعد از تعداد ابیات سایر قالب های شعری تعداد ابیات غزل و بعد تعداد کل ابیات را قرار دهیم عدد حاصل مضرب 7 است . ( برعکس عددی عدد بالا )


431 4192 4623 / 7 = 6163132089


10- اگر بعد از تعداد کل ابیات تعداد اشعار غزل و بعد تعداد کل اشعار را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .


4623 495 576 / 7 = 660499368


11- اگر بعد از تعداد اشعار غزل تعداد کل ابیات و بعد تعداد کل اشعار را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .


495 4623 576 / 7 = 707803368


12- اگر بعد از تعداد کل اشعار تعداد اشعار سایر قالب های شعری و بعد تعداد کل ابیات را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .


576 81 4623 / 7 = 82402089 / 7 = 11771727


13- اگر بعد از تعداد اشعار سایر قالب های شعری تعداد کل ابیات و بعد تعداد اشعار غزل را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .


81 4623 495 / 7 = 116374785


14- اگر بعد از تعداد اشعار سایر قالب های شعری , تعداد اشعار غزل و بعد تعداد کل ابیات را بیاوریم عدد حاصل 6 بار مضرب 7 است (!) و در تقسیم 7 ام , عدد اعشاریی به دست می آید که قسمت غیر اعشاری آن برابر با ابجد کلمه حافظ یعنی 989 است .




81 495 4623 / 7 = 116422089 / 7 = 16631727 / 7 = 2375961 / 7 = 339423 / 7 = 48489 / 7 = 6927 / 7 = 989.571428


15- از ترکیب تعداد کل اشعار و تعداد کل ابیات و تعداد اشعار غزل و تعداد اشعار سایر قالب های شعری , چهار عدد به دست می آید که هر کدام مضرب 7 هستند .


4623 81 495 576 / 7 = 66054499368
576 4623 81 495 / 7 = 82351768785
495 576 4623 81 / 7 = 70796637483
81 495 576 4623 / 7=116422252089


16- از ترکیب تعداد اشعار غزل و تعداد ابیات آن با تعداد اشعار سایر قالب های شعری و تعداد ابیات آن , چهار عدد به دست می آید که هر کدام مضرب 7 هستند .


431 81 4192 495 / 7 = 61687741785
495 431 81 4192 / 7 = 70775973456
4192 495 431 81 / 7 = 59892791883
81 4192 495 431 / 7=116313213633


17- از ترکیب تعداد کل اشعار و تعداد کل ابیات و تعداد اشعار سایر قالب های شعری و تعداد ابیات آن , چهار عدد به دست می آید که هر کدام مضرب 7 هستند .


576 431 81 4623 / 7 = 82347402089
4623 576 431 81 / 7 = 66051091883
81 4623 576 431 / 7=116374796633
431 81 4623 576 / 7 = 61687803368


18- از ترکیب تعداد کل اشعار و تعداد کل ابیات و تعداد اشعار غزل و تعداد ابیات آن , سه عدد به دست می آید که هر کدام مضرب 7 هستند .


495 4192 4623 576 / 7 = 7077417803368
4623 4192 576 495 / 7 = 6604884653785
495 576 4192 4623 / 7 = 7079663132089


19- اگر بعد از تعداد ابیات غزل , تعداد ابیات سایر قالب های شعری و بعد یک بار تعداد اشعار غزل و بار دیگر تعداد اشعار سایر قالب های شعری را قرار دهیم , دو عدد به دست می آید که هر کدام مضرب 7 هستند .


4192 431 81 / 7 = 59891883
4192 431 495 / 7 = 598918785


20- از ترکیب اعداد اصلی دیوان یعنی 4623 , 4192 , 431 , 576 , 495 , 81 اعداد مختلفی به دست می آید که مضرب 7 هستند از جمله آن ها :


4623 4192 576 495 81 431 / 7 = 660488465378511633
4623 495 576 4192 431 81 / 7 = 660499368059891883
4623 4192 431 495 81 / 7 = 660488463307083
576 495 81 4192 431 / 7 = 82356544884633
576 431 4192 / 7 = 823473456
576 4623 431 / 7 = 823517633


21- اگر بعد از شماره اولین بیت دیوان شماره آخرین بیت دیوان را بیاوریم عدد حاصل مضرب 7 است .
1 4623 / 7 = 2089


22- اگر شماره اولین بیت غزل را با شماره آخرین بیت غزل جمع کنیم عدد حاصل مضرب 7 است .


1 + 4192 = 4193 / 7 = 599


23- اگر شماره اولین مصرع دیوان را با شماره آخرین مصرع دیوان جمع کنیم عدد حاصل مضرب 7 است .


1 + 9246 = 9247 / 7 = 1321


24- چهار قالب شعری دیگر ( 42 و 34 و 3 و 2 ) به ترتیب 84 و 137 و 123 و 87 بیت شعر دارند که اگر این اعداد را پشت سر هم قرار دهیم , و در ابتدای آن تعداد کل ابیات آنها و در انتها هم تعداد کل اشعار آن ها را قرار دهیم , عدد حاصل مضرب 7 است .


431 84 137 123 87 81 / 7 = 61691624462683


25- اگر در عدد بالا به جای 81 مجموع اصلی آن یعنی 42 34 3 2 را قرار دهیم عدد حاصل مضرب 7 است .


431 84 137 123 87 42 34 3 2 / 7 = 616916244626774776


26- اگر عدد بالا را به صورت عددی از آخر به اول بنویسیم باز مضرب 7 است .


42 34 3 2 84 137 123 87 431 / 7 = 604904059101769633


27- اگر بعد از تعداد کل ابیات تعداد ابیات سایر قالب های شعری و بعد تعداد ابیات هر قالب شعری را جداگانه بیاوریم , عدد حاصل مضرب 7 است .


4623 43184 137 123 87 / 7 = 6604902630530341


28- اگر عدد بالا را به صورت عددی از آخر به اول بنویسیم باز مضرب 7 است .



84 137 123 87 431 4623 / 7 = 12019589124902089