نور
آیا آیت الله خوئی چنین گفته اند؟ (قرآن بر اساس ترتیب نزول)
ارسال شده توسط و طاها در جمعه, ۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۵:۵۰با سلام و احترام
یک بنده خدایی گفت
ترتیب سوره ها در قرآن های کنونی به ترتیب نزول هستند.
مثلا اگر در ترتیب سوره ها اول سوره ی نور است و بعدش سوره احزاب
به این معناست که اول سوره نور نازل شده و بعد سوره احزاب.
و به همین شکل ....
مثلا سوره های کوتاه در آخر قرآن که بیشترشان مکی هستند بعد از سوره بقره و توبه و انفال و نساء نازل شده اند.
این حرف خیلی خنده دار است و هر کسی میداند اشتباه است.
اما کسی به من گفت این گفته ی آیت الله خویی است و حتی برخی علما این را گفته اند.
آیا چنین حرفی صحت دارد یا دروغ و کذب است؟
دسترسی به نرم افزارهای نور بدون نیاز به نصب نرم افزارها
ارسال شده توسط باغ بهشت در سهشنبه, ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۱۳:۱۷[="Tahoma"][="Black"]
بر کسی پوشیده نیست که امروزه مجموعه نرم افزارهای نور به ابزارهای مهمی در پژوهش های اسلامی تبدیل شدهاند. با ورود تلفن های هوشمند و تبلت ها بازار از سلطه کامپیوترهای رومیزی و سیستم عامل ویندوز خارج شده است. تنوع سیستم عامل ها نیازمندی به اجرای مجموعه محصولات نور در پلتفرم های مختلف را به وجود آورده است.
در همین راستا مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تصمیم گرفت راه حلی برای پوشش این نیاز بیابد. از آنجا که محصولات مرکز دارای حجم زیادی بوده و جهت اجرا نیازمند امکانات سخت افزاری قوی می باشد، امکان عرضه برنامه کاربردی آنها روی تبلت ها و تلفن های هوشمند با توجه به محدودیت های آنها وجود ندارد. به همین دلیل با توجه به فراگیرشدن استفاده از اینترنت، مرکز تصمیم گرفت از مدل vDesktop برای عرضه محصولات خود در این بسترها استفاده کند.
درخواست روایات و احادیثی درباره حضرت علی علیه السلام و ترجمه آنها
ارسال شده توسط IVI.@.H.D.I در سهشنبه, ۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۸:۰۲با سلام خدمت شما
میخواستم لطف کنید دو حدیث زیر را کامل و دقیق ترجمه نمائید .
با تشکر ...
1) « کنت انا وعلی نورا بین یدی الله قبل ان یخلق الله ادم بأربعه عشر الف عام ، فلما خلق الله آدم قسم ذلک النور جزءین رکبا فی ادم فجزء أنا وجزء علی بن أبی طالب ، فنور الحق معنا نازل حیثما نزلنا . »
2) « کنت أنا وعلی بن أبی طالب بین یدی الله عز وجل قبل أن یخلق آدم بأربعه آلاف عام ، فلما خلق آدم قسم ذلک النور جزءین ، فجزء أنا وجزء علی »
بررسی صحت و اعتبار و منابع یک حدیث (همه چیز محدود است جز ...)
ارسال شده توسط IVI.@.H.D.I در سهشنبه, ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۶:۵۰با سلام خدمت شما
میخواستم بپرسم حدیث زیر از کدام معصوم صادر شده و اینکه لطفا منابع این حدیث را بگذارید و صحت حدیث رو بررسی نمائید . ( بررسی سندی و درایه ای )
« همه چیز محدود است جز علی و نورش »
و اینکه این علی منظور خداوند است غلام عشق علی بن ابی طالب سلام الله علیه ؟
سپاس از شما ...
درخواست متن کامل و ترجمه و منبع چند حدیث
ارسال شده توسط IVI.@.H.D.I در جمعه, ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ - ۱۶:۵۰با سلام و عرض ادب و احترام
در یک سخنرانی از یکی از مراجع بزرگوار تقلید ، ایشان احادیثی ذکر کردند که میخواستم متن عربی کامل و ترجمه و منابع و گوینده این احادیث را بگذارید .
با تشکر از شما ...
مضمون احادیث عبارت بودند از :
خداوند ، نور حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را چهل هزار سال قبل از آفرینش آسمانها و زمین خلق نمود ، پس دو هزار دهر فقط خدا بود و نور پیغمبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم ، سپس خداوند نور اهل بیت پیغمبر را از نور رسول خدا خلق فرمود ( نور حضرت علی و فاطمه و حسنین علیهم السلام) ،
بعد از آن خداوند عرش را از نور پیغمبر و ملائکه را از نور امیرالمومنین و آسمانها و زمین را از نور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و خورشید و ماه و ستارگان را از نور امام حسن مجتبی علیه السلام و بهشت و نور نه امام بعد از حضرت سید الشهدا را از نور امام حسین علیه السلام آفرید . بعد از آن روح انبیاء را
خلق فرمود .
:Rose::Rose::Rose:
یک تناقض و شبهه ی در مورد ذات و صفات الهی
ارسال شده توسط IVI.@.H.D.I در دوشنبه, ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ - ۱۴:۱۶با سلام
چند وقت پیش به یک شبهه ی خیلی مهم برخودم که تناقض در آیات قرآن و موازین اسلام را نشون میداد :
« "در آیات قرآن آمده است که خدا در هنگام خلقت آدم ابوالبشر از روح خود در او دمید " (( و نفخت فیه من روحی / از روح خود در او دمیدم )) بر اساس این آیه قرآنی میتوان نتیجه گرفت که روح انسان مشتق شده و نشات گرفته شده از روح الهی است ، این یعنی روح انسان شبیه به روح خداوند است (نعوذ باالله!) چون از روح خدا درون کالبد آدمی دمیده شده است در حالیکه در همین قرآن آمده است که (( لیس کمثله شیء / هیچ چیز مانند او (خدا) نیست )) ----> (((تناقض اول))) »
« در سوره ی توحید آمده است که (( لم یلد و لم یولد * و لم یکن له کفوا احد / خداوند نه میزاید و نه زاده میشود * و هیچ مثل و مانندی ندارد )) در حالیکه بر اساس آیه قرآنی « و نفخت فیه من روحی» روح و یا ذات خدا مشتق پذیر است و قابلیت زاد و ولد دارد !! »
و در حدیثی هم آمده است که نور حضرت محمد صلی الله علیه و آله پیامبر اسلام از نور خدا آفریده شده است ، یعنی نور پیامبر مشتق شده از نور خدا و مانند نور الهی است چون از نور خداوند خلق شده است و این یعنی تناقض با آیات فوق الذکر و مهم ترین اصل دین اسلام یعنی توحید .
حدیثی از امام رضا علیه السلام هم وارد شده است که شخصی از حضرت سوال نمود : اگر کسی معتقد باشد که ذره ای از ذات الهی در جوهره ی آدمی است این چگونه اعتقادی است ؟ حضرت فرمود : این شخص بر طریقه سنت نیست و زندیق است !!
* دقیقا این حدیث هم با آیه (و نفخت فیه من روحی) و حدیث فوق (نورانیت پیامبر و خلق این نور از نور الهی) در تعارض و تناقض است .
ممنون میشم این شبهه بسیار مهم رو دقیق و علمی و موشکافانه پاسخ دهید با تشکر ...
این فقط دو خط از تاریخ جنگ ابادان و خرمشهر است نه بیشتر
ارسال شده توسط پابوس زوار اربعین در شنبه, ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۱۵:۵۹با سلام .
در این تاپیک قصد دارم هم به نوعی دو موضوع جالب را برایتان تعریف کنم
و هم قدری از گمنامی شهدای ابادان و خرمشهر را بکاهم.
احتمالا شنیده اید که حرم امام حسین چنانچه در حدود اذان صبح به سمت ضریح بروید بوی سیب میدهد.
داستان این بوی سیب مفصل است که جا دارد کارشناسی در اینجا بهش اشاره کند.
و در این باب هم یک نوحه را اقای مهدی عبدلی ارایه داده اند که همان نوحه معروف بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و ... است.
خوب نکته خاصی که اینجا وجود دارد این است که همه توفیق استشمام این بو را ندارند.
فرضا من میروم و یکی هم کنارم میاید او میگوید به چه بوی خوش سیبی میاید و من این بو را حس نمیکنم.
مشکل کاملا واضح است یا من گناهکارم و امام این توفیق را از من سلب میکند .
یا اینکه بینی بهشتی برخی در این دنیا فعال است و برای برخی فعال نیست.
این مسیله را ارتباط دهید با بوی پیراهن حضرت یوسف که
برادران حضرت یوسف بوی ان پیراهن را متوجه نمیشوند در حالی که حضرت یعقوب با استمشام ان بو هم دلشاد میشود و هم بینایی اش را باز میابد.
پس فی الواقع هم حضرت یوسف و هم حضرت یعقوب به دلیل عصمت این کرامت را داشته اند یا اینکه بینی بهشتی انها در این دنیا فعال بوده و بینی بهشتی برادران فعال نبوده است.
بهر روی حس کردن این بو توفیق میخواهد که در بالا بهش اشاره کردم.
بسیار شنیده اید که گفتند فلان شهید بعد از شهادت بوی خوش میداد و این درحالی است که برخی که در همان مکان بوده اند این بو را حس نمیکردند و بر میگشتن میگفتند فلانی تو خرافاتی شده ای
در حالی که انها خرافاتی نشده بودند و این مشکل از سمت خودشان بود که این بوی خوش را استشمام نمیکردند.
خوب بحث را کاملا باز کردم تا اینجای کار.
شهید مهدی فرهانیان شاید برای شما نام اشنا نباشد که علتش هم برخی کم کاریها بوده که سبب شده شهدای خرمشهر کم نام باشند و به حضور بسیاری معرفی نشده باشند(بحث این تاپیک نیست و نمیخوام سر شما را درد بیاورم).
ولی یک ادرس بخواهم به برخی بدهم این است که اقا مهدی برادر شهیده مریم فرهانیان هستند که در این سالها صددرصد نام این شهیده را شنیده اید.
خوب این اقا مهدی ما و شما بعد از شهادت بوی گل میداده و بسیاری هم این بو را حس کرده اند .
و همین مدتی پیش یکی از دوستان که میخواسته در یک کتاب دفاع مقدس به ان اشاره کند حامی به او میگوید بابا دست از خرافات بردار بوی گل کجا بوده.
و من امروز به ان حامی میگویم بوی گل بوده و به شما سرورانی که این مطلب را میخوانید هم میگویم بوی گل و گلاب وجود قطعی داشته و هنوز هم دارد.
البته این را اضافه کنم این خانواده کلا 4 شهید داده است . یک دختر و 3 پسر
این موضوع را هم اضافه کنم گل سر سبد این بوی گلاب هم شهید پلارک هستند که لابد از این موضوع اطلاع دارید .
این شد بحث اول این تاپیک که مربوط به یک شهید خرمشهری بود
شبهه: خداوند چگونه نور خویش را کامل یا تمام می کند؟
ارسال شده توسط seied در دوشنبه, ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ - ۰۰:۱۴سلام .
در سوره صف آیه 8 داریم :
« يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿٨﴾»
یعنی :
«مىخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا -گر چه كافران را ناخوش افتد- نور خود را كامل خواهد گردانيد»{فولادوند}
چگونه خدایی که نقصی ندارد نور کامل خویش را کامل کند ؟
یا اگر معنی «متم» تمام کردن باشد چگونه خدایی که ابدیت دارد نور اش تمام شود ؟
چگونه از نظر عقلی می توان ثابت کرد نور پیامبر و امامان قبل از خلق عالم افریده شده اند ؟
ارسال شده توسط بی نظیر در جمعه, ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ - ۲۱:۰۵سلام
احادیثی وجود دارد مبنی بر اینکه پیامبر و امامان دارای نور هستند
و حتی نور انان قبل از خلقت عالم خلق شده است
حالا صرف نظر از اینکه منظور از نور اینجا چیست
چگونه از نظر عقلی می توان ان را ثابت کرد ؟
با تشکر